Rolul competenţei didactice în formarea vorbitorului cult de limba română în grupele universitare (studenţii alolingvi)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
494 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-10 18:19
SM ISO690:2012
DERMENJI-GURGUROV, Svetlana. Rolul competenţei didactice în formarea vorbitorului cult de limba română în grupele universitare (studenţii alolingvi). In: Școala modernă:: provocări și oportunități, 5-7 noiembrie 2015, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2015, pp. 291-292. ISBN 978-9975-48-100-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Școala modernă: 2015
Conferința "Școala modernă: provocări și oportunități"
Chişinău, Moldova, 5-7 noiembrie 2015

Rolul competenţei didactice în formarea vorbitorului cult de limba română în grupele universitare (studenţii alolingvi)


Pag. 291-292

Dermenji-Gurgurov Svetlana
 
 
 
Disponibil în IBN: 31 iulie 2019


Rezumat

In the educational practice times removed of the current and forthcoming essential for teacher training is the didactic competence. All the achievements, successes, stagnation in the educational process was due to these core competencies, which include in its semantic area a complex of other skills: professional, scientific, psychological and psycho-pedagogical. Teaching competence refers to the ability of teacher to use sound knowledge in conducting. Thus, the efficiency of education in general is in direct relationship with teaching competence manifested. Today, in an era of globalization, Europeanization of the educational system, teaching competence has a crucial role in the initial training more than ever. A pedagogy of teaching skills bring them to the fore would relate effective learning/ knowledge and practical life. The current approach can ensure the effectiveness of constructivist teaching vocational skills. In given article the focus is on these issues, focusing on various specialists' opinions.

Cuvinte-cheie
-