Implementarea praxiologiei inovaţionale în învăţămîntul artistic: realitate şi deziderate
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
561 0
SM ISO690:2012
BABII, Vladimir. Implementarea praxiologiei inovaţionale în învăţămîntul artistic: realitate şi deziderate. In: Școala modernă:: provocări și oportunități, 5-7 noiembrie 2015, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2015, pp. 143-148. ISBN 978-9975-48-100-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Școala modernă: 2015
Conferința "Școala modernă: provocări și oportunități"
Chişinău, Moldova, 5-7 noiembrie 2015

Implementarea praxiologiei inovaţionale în învăţămîntul artistic: realitate şi deziderate


Pag. 143-148

Babii Vladimir
 
 
 
Disponibil în IBN: 30 iulie 2019


Rezumat

In the material is treated the problem of the implementation into the national arts education a ninnovative praxeology, which constitutes a new direction of research in theoretical and practical level, being a logical continuation of the efficiency concept in arts education. The concept is approved in scientific laboratories of IES from Chisinau and it is based theoretical positions and is nominated praxeological basis of the efficiency of the pupil’s and teacher’s action, offering new openings for upgrading in secondary and professional artistic education. Expected results of the research correlates with findings in the field of innovative pedagogy, which recorded some successes both on the scientific nationally, internationally level.

Cuvinte-cheie
-