Semnificaţia metodei în cercetarea ştiinţifică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
826 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 12:08
SM ISO690:2012
. Semnificaţia metodei în cercetarea ştiinţifică. In: Învățămîntul superior din Republica Moldova la 85 de ani: Probleme actuale ale ștințelor sociale și umanistice, 24-25 septembrie 2015, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2015, Vol. 2 , pp. 158-167. ISBN 978-9975-76-160-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățămîntul superior din Republica Moldova la 85 de ani
Vol. 2 , 2015
Conferința "Învățămîntul superior din Republica Moldova la 85 de ani"
Chişinău, Moldova, 24-25 septembrie 2015

Semnificaţia metodei în cercetarea ştiinţifică


Pag. 158-167

 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 29 iulie 2019


Rezumat

Metoda este acea cunoaştere pentru care conceptul nu e numai obiect, ci o operaţie proprie subiectivă, este instrument şi mijloc al activităţii cunoscătoare distinct de ea. Metoda didactică reprezintă o cale spre didactică, şi are ca scop atingerea obiectivelor educaţionale. Metodele de cercetare științifică utilizate eficient permit obţinerea unor rezultate care pot fi cuantificate în creşterea calităţii procesului educațional, întrucât cercetarea conduce şi la inovare. Fiecare domeniu de cunoaştere ştiinţifică are metode proprii, modul său personal de gândire şi un fel specific de „a vedea"/de „a înţelege"/ de „a explica" realitatea.

The method is that knowledge for which the concept is not only an object but an own subjective operation , and also is a tool and a means of the learning activity distinct from it. The didactics method represents a path towards didactics , and has the purpose to achieve the educational goals. If the methods of scientific research are used effectively , they allow to obtain some results that can be quantified to increase the quality of the educational process , because the research leads to innovation. Each domain of scientific knowledge has its own methods , its personal way of thinking and a specific way to "see" / "understand" / " explain" the reality.

Cuvinte-cheie
metodă, metodă didactică, metode de cercetare științifică, cunoaştere, metodă pedagogică