Articolul precedent |
Articolul urmator |
742 67 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-01 21:25 |
SM ISO690:2012 BRAGHIŞ, Maria. Aspecte etice ale evaluării privind formarea competenţelor elevilor din învăţământul primar. In: Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale, 9-10 noiembrie 2017, Chișinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2017, pp. 143-146. ISBN 978-9975-48-118-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale 2017 | ||||||
Conferința "Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale" Chișinău, Moldova, 9-10 noiembrie 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 143-146 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Assessment is designed as an integral part of the entire training process, not a separate step. It is known that the marking does not ensure full objectivity. Therefore, in order to manage assessment in a pedagogy of diversity and equity, the teacher needs a new vision. Criterion evaluation through descriptors contributes to the formation of pupils’ competences in primary education and requires compliance with ethical standards on teacher evaluation. |
||||||
Cuvinte-cheie - |
||||||
|