Educaţia tehnologică: dileme şi deschideri actuale privind strategiile centrării pe elev în învăţământul preuniversitar românesc – analiza comparativă a programelor şcolare din învăţământul obligatoriu
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
747 45
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 10:00
SM ISO690:2012
COJOCARIU, Venera-Mihaela. Educaţia tehnologică: dileme şi deschideri actuale privind strategiile centrării pe elev în învăţământul preuniversitar românesc – analiza comparativă a programelor şcolare din învăţământul obligatoriu . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2007, nr. 5, pp. 150-155. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5 / 2007 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Educaţia tehnologică: dileme şi deschideri actuale privind strategiile centrării pe elev în învăţământul preuniversitar românesc – analiza comparativă a programelor şcolare din învăţământul obligatoriu

Pag. 150-155

Cojocariu Venera-Mihaela
 
 
 
Disponibil în IBN: 29 iulie 2013


Rezumat

The comparative study of teaching programmes from the Romanian compulsory education for the objects in the curricular area „Technologies” can be approached in an original manner from the perspective of student centred strategies. At least three elements of novelty are brought together: reconsidering technological education as a formative process, from the perspective of its specificity, its role and importance within the educational system; seriously rethinking the manner in which programmes are worked out and their contents from a curricular point of view; their methodological restructuring, with a view to fully valuing the student as an important resource of the instructive-educational system. The study sprang from the intention of discovering whether these new programmes of a new educational approach meets with the student centred requirements. The answers shaped as conclusions will demonstrate that there are clearly such relations at the level of only one teaching programme, that is entrepreneurial education for the 10th grade. At the level of other programmes, there are, however, numerous implicit openings and possibilities for developing the didactic strategy in the mentioned direction.