Impactul strategiilor didactice interactive asupra dezvoltării creativității copiilor de vârstă preșcolară mare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
737 46
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 10:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.036 (23)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2014)
SM ISO690:2012
DARII, Larisa, HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia. Impactul strategiilor didactice interactive asupra dezvoltării creativității copiilor de vârstă preșcolară mare. In: Interuniversitaria, Ed. 13, 3 mai 2018, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2018, Ediția 13, pp. 131-137. ISBN 978-9975-50-212-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 13, 2018
Colocviul "Interuniversitaria"
13, Bălți, Moldova, 3 mai 2018

Impactul strategiilor didactice interactive asupra dezvoltării creativității copiilor de vârstă preșcolară mare

CZU: 373.2.036

Pag. 131-137

Darii Larisa, Haheu-Munteanu Eufrosinia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2019


Rezumat

The world we live in is changing day by day and the term „new” is the perfect mark of our day. Thus, due to these changes, the way of thought and action of the whole society also changes and manifests itself through creativity and imagination. Creativity is a process that involves a complex of biological, social and psychological factors that aim to create a new, original and valuable product that is appreciated by experts as aesthetic, social, artistic, and technical value.Pre-schooling is the age of fundamental acquisitions and the interactive strategies are a new approach to pre-school education, requiring the organization of a cooperative, modern, active, flexible, accessible, pleasant and democratic cooperative educational process, which is the basic condition for developing the child's creativity.

Cuvinte-cheie
creativity, interactive strategies, pre-school education