Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1117 107 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-27 09:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015 (903) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845) |
SM ISO690:2012 COJOLEANCĂ, Bogdan. Educaţie interculturală, strategii şi tehnici de învăţare. In: Vector European, 2018, nr. 2, pp. 116-119. ISSN 2345-1106. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | |||||
Numărul 2 / 2018 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | |||||
|
|||||
CZU: 37.015 | |||||
Pag. 116-119 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Pregătirea pentru interculturalitate înseamnă în primul rând un efort continuu de autoconstrucţie interioară,de reflecţie personală şi instituţională asupra cadrelor ideatice, într-un efort de cunoaştere şi respect a propriilor valori şi a respectului faţă de valorile celuilalt. Activitatea de învăţare devine o învăţare a acceptării alterităţii, un proces de formare a maturităţii culturale concretizată în competenţă interculturală, incluzând toate palierele comunicării. Metodele activ participative dau frâu liber imaginaţiei, ideilor neobişnuite şi originale, a părerilor neconven-ţionale, provocând o reacţie în lanţ, constructivă, de creare a „ideilor pe idei”. Educaţia interculturală presupune o reorientare şi nuanţare a metodelor, accentuând acele aspecte capabile de a dezvolta o dinamică interculturală, astfel încât să le permită elevilor să colaboreze, să se exprime. Utilizarea metodelor nuanţate intercultural permite ca învăţarea în şcoli şi clase eterogene să constituie un avantaj pentru fiecare copil, nu un handicap. Metodele tradiţionate alături de cele activ- participative sunt îmbinate în funcţie de creativitatea fiecărui cadru didactic: conversaţia euristică ajută elevii să formuleze întrebări, explicaţia, să înţeleagă anumite conţinuturi, dezbaterea, să-şi formeze opinii, mozaicul, să-şi dezvolte sentimentul de responsa-bilitate, studiul de caz, capacitatea de analiză, jocul de rol, ajută elevii să devină empatici. |
|||||
Cuvinte-cheie educaţie interculturală, psihologie, valori, intercultural education, psychology, values |
|||||
|
Google Scholar Export
<meta name="citation_title" content="Educaţie interculturală, strategii şi tehnici de învăţare"> <meta name="citation_author" content="Cojoleancă Bogdan"> <meta name="citation_publication_date" content="2018/12/27"> <meta name="citation_journal_title" content="Vector European"> <meta name="citation_issue" content="2"> <meta name="citation_firstpage" content="116"> <meta name="citation_lastpage" content="119"> <meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/116-119_7.pdf">