Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
703 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-11 20:03 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.015(498) (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2002) |
SM ISO690:2012 ROBU, Viorel, CARANFIL, Narcisa Gianina. Mai sunt motivaţi adolescenţii români să se implice în activităţile şcolare? Câteva dovezi şi consideraţii practice In: Magazin bibliologic, 2018, nr. 3-4, pp. 57-61. ISSN 1857-1476. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Magazin bibliologic | ||||||
Numărul 3-4 / 2018 / ISSN 1857-1476 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.015(498) | ||||||
Pag. 57-61 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Schimbările care au loc la vârsta pubertăţii şi în adolescenţă, precum şi perioadele de tranziţie de la şcoala primară la gimnaziu, apoi de la liceu la facultate îi fac pe adolescenţi vulnerabili în faţa dificultăţilor care pot apărea în activităţile şcolare şi în funcţionarea socială şi emoţională. Aceste dificultăţi pot avea un impact de durată asupra dezvoltării adolescenţilor, care, uneori, se poate extinde pe toată durata vieţii. Rezultatele studiilor efectuate în ţările europene (inclusiv în România), precum şi rapoartele elaborate în contextul studiilor internaţionale PISA (Programme for International Student Assessment), TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) şi PIRLS (Progress in International ReadyLiteracyStudy) evidenţiază declinul motivaţiei pentru studiu şi al achiziţiilor şcolare în rândul adolescenţilor. Dincolo de constatările studiilor care şi-au focalizat atenţia asupra fluctuaţiilor motivaţiei pentru domeniul școlar, potrivit cărora această variabilă tinde să evidenţieze un declin după tranziţia de la ciclul primar la ciclul gimnazial al traseului educaţional, trebuie să acordăm o atenţie specială factorilor care explică dezangajarea adolescenţilor în domeniul şcolar. Această lucrare analizează constatările studiilor care s-au preocupat de motivaţia pentru activităţile şcolare în rândul adolescenţilor români şi factorii care pot explica declinul acesteia. |
||||||
Cuvinte-cheie Motivaţie pentru domeniul şcolar, constatări bazate pe anchete, factori explicativi, adolescenţi români, Alexandru, Oatu, educator, „Mihai, Eminescu”, high school |
||||||
|