Valorificarea egalităţii de gen în învăţământul profesional tehnic în Republica Moldova: realităţi şi perspective
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
622 1
Ultima descărcare din IBN:
2022-03-09 17:28
SM ISO690:2012
GANEA, Eugenia, BODRUG-LUNGU, Valentina. Valorificarea egalităţii de gen în învăţământul profesional tehnic în Republica Moldova: realităţi şi perspective. In: Current Affairs and Perspectives in Psychological Research: International conference of applied psychology, Ed. 1, 29-30 noiembrie 2018, Chisinau. Chișinău, Republic of Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, p. 39.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Current Affairs and Perspectives in Psychological Research 2018
Conferința "International Conference of Applied psychology"
1, Chisinau, Moldova, 29-30 noiembrie 2018

Valorificarea egalităţii de gen în învăţământul profesional tehnic în Republica Moldova: realităţi şi perspective

Mainstreaming gender education in professional technical education in the Republic of Moldova: realities and perspectives


Pag. 39-39

Ganea Eugenia, Bodrug-Lungu Valentina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 5 iunie 2019


Rezumat

În articol sunt abordate inegalitățile de gen în învățământul profesional tehnic și rolul pe care îl joacă normele sociale și prejudecățile de gen. Cercetarea este determinată de necesitatea elaborării unui suport teoretic și metodologic pentru cadrele didactice și alți actori responsabili de politici în domeniul învățământului profesional tehnic. Obiectivele cercetării constau în a discuta rolul școlilor profesionale și rolul pe care îl au în pregătirea elevilor, în a dezvolta competențe sensibile la dimensiunea de gen a cadrelor didactice în instituțiile de învățământ profesional tehnic, în a elimina prejudecățile de gen în cadrul procesului educațional și didactic și în a crea un mediu sensibil la dimensiunea de gen.

The present paper is dedicated to the subject of gender-related inequalities in vocational/ technical education and role of social norms and gender bias. The research problem is determined by the need to develop a theoretical and methodological support for the teaching staff and for other actors responsible for policies on vocational/technical education. The objectives of the research are to discuss the role played by vocational schools related to educating of the future labour force for the labour market, develop gender-sensitive competences of teachers in secondary vocational/ technical education, eliminate gender bias in the education and teaching process, create a gender-sensitive environment in vocational/ technical schools.

Cuvinte-cheie
inegalitate de gen, integrarea dimensiunii de gen, prejudecăți de gen, politici educaţionale,

gender inequality, gender mainstreaming, gender bias, education policies