Educaţia artistică a preşcolarilor: unele aspecte conceptuale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
651 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-03 11:51
SM ISO690:2012
CRIŞCIUC, Viorica. Educaţia artistică a preşcolarilor: unele aspecte conceptuale. In: Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. 6, 29 septembrie 2016, Bălţi. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2017, Ediția 6, Vol.1, pp. 159-166. ISBN 978-9975-50-202-3..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 6, Vol.1, 2017
Conferința "Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică"
6, Bălţi, Moldova, 29 septembrie 2016

Educaţia artistică a preşcolarilor: unele aspecte conceptuale


Pag. 159-166

Crişciuc Viorica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 15 mai 2019


Rezumat

The article describes conceptual aspects related to the artistic tendencies in pre-school education. The realization of this process is presented by operating with the concepts of the famous occidental, Russian and local scientists. One of the ideas characteristic to the scientists’ pedagogical thinking is that in the process of formation/development of the child through arts, the child is submitting the objects and phenomena to his/her previously acquired assimilation schemes.

Cuvinte-cheie
artistic tendencies, fields of art, musical skills, early education, the mechanism of knowledge