Articolul precedent |
Articolul urmator |
651 27 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-03 11:51 |
SM ISO690:2012 CRIŞCIUC, Viorica. Educaţia artistică a preşcolarilor: unele aspecte conceptuale. In: Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. 6, 29 septembrie 2016, Bălţi. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2017, Ediția 6, Vol.1, pp. 159-166. ISBN 978-9975-50-202-3.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 6, Vol.1, 2017 |
||||||
Conferința "Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică" 6, Bălţi, Moldova, 29 septembrie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 159-166 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article describes conceptual aspects related to the artistic tendencies in pre-school education. The realization of this process is presented by operating with the concepts of the famous occidental, Russian and local scientists. One of the ideas characteristic to the scientists’ pedagogical thinking is that in the process of formation/development of the child through arts, the child is submitting the objects and phenomena to his/her previously acquired assimilation schemes. |
||||||
Cuvinte-cheie artistic tendencies, fields of art, musical skills, early education, the mechanism of knowledge |
||||||
|