Motivarea copiilor de 10-12 ani prin evaluare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
840 57
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 09:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014:373.3 (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2005)
SM ISO690:2012
ANDRIEŞ, Vasile, TRIBOI, Vasile. Motivarea copiilor de 10-12 ani prin evaluare. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2018, nr. 31(2), pp. 5-11. ISSN 1857-4114.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 31(2) / 2018 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Motivarea copiilor de 10-12 ani prin evaluare

CZU: 37.014:373.3

Pag. 5-11

Andrieş Vasile1, Triboi Vasile2
 
1 Şcoala Gimnazială "Grigore Antipa", Botoşani,
2 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 aprilie 2019


Rezumat

Sistemul actual de învăţământ impune adaptarea metodelor, mijloacelor şi procedeelor pedagogice la necesităţile educaţionale ale elevilor. Elevul are nevoie de o gamă variată de metode, de un mod atractiv de comunicare a informaţiilor şi de un mediu educaţional cât mai plăcut şi cât mai motivant. De asemenea, elevii au nevoie de informaţii asupra stadiului la care se află şi a rezultatelor pe care ar trebui să le obţină. Informarea elevilor, modul clar de transpunere a cunoştinţelor şi transparenţa actului evaluării conduc la motivarea elevilor şi la o eficientizare a procesului educativ. O bună cunoaştere şi, respectiv, acceptarea criteriilor evaluării reprezintă condiţia de bază pentru ca elevii să înţeleagă semnificaţia notelor acordate de profesor şi să le accepte conştient. Prin urmare, educarea capacităţii de autoapreciere presupune depăşirea stadiului în care elevul primeşte, prin intermediul notei, informaţii despre rezultatele muncii sale. Se impune implicarea elevului în apreciere, între autoevaluare şi evaluare realizându-se o convergenţă, o suprapunere, chiar şi numai parţială. Cuvinte-cheie: evaluare, feedback, motivaţie, educaţie, club de loisir.

Cuvinte-cheie
evaluare, feedback, motivaţie, educaţie, club de loisir.