Competențele profesionale ale cadrelor didactice - un deziderat al politicilor educaționale contemporane
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1009 53
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 18:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.132 (64)
Educație (14312)
SM ISO690:2012
BARBĂROȘ, Claudia. Competențele profesionale ale cadrelor didactice - un deziderat al politicilor educaționale contemporane. In: Univers Pedagogic, 2019, nr. 1(61), pp. 90-95. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(61) / 2019 / ISSN 1811-5470

Competențele profesionale ale cadrelor didactice - un deziderat al politicilor educaționale contemporane

The professional competences of the teachers in the context of the modern educational policies

CZU: 371.132

Pag. 90-95

Barbăroș Claudia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 28 aprilie 2019


Rezumat

În articol sunt elucidate competențele profesionale ale profesorilor și pro"ilul competenței didactice - premisă apoliticilor educaționale ale Republicii Moldova la momentul actual. În acest context în Republica Moldova au fost elaborate standardele de competență profesională ale cadrelor didactice din învățământul general, ce reprezintă un document reglator de bază în activitatea acestora. Secolul al XXI, considerat unul al cunoașterii, pune accent pe dezvoltarea la maximum a potențialului profesional pe tot parcursul vieții, moment stipulat în Codul Educației și Strategia de dezvoltare a educației 2014-2020 „Educațua-2020”.

The article clari ies the professional competences of the teachers and the pro ile of the didactic competence - a premise of the educational policies of the Republic of Moldova at the moment. In this context, the standards of professional competence of the teaching staff in general education were developed in the Republic of Moldova, which is a basic regulatory document in their activity. The 21st Century, considered as one of knowledge, emphasizes the full development of the lifelong professional potential, a time stipulated in the Education and Education Development Strategy 2014-2020 “Educaţia-2020”.

Cuvinte-cheie
cadru didactic, competenţe profesionale, acţiune, re"lecție, pro"ilul competenței didactice, standarde de formare profesională, competența de investigare, competența de formare continuă, standarde de competență profesională, educaţie permanentă,

teacher, professional skills, action, re lection, didactic competence pro ile, professional training standards, investigative competence, continuous training competence, professional competence standards, permanent education