Formarea abilităților de adaptare psihosocială a copiilor cu ceri nțe educaționale speciale în instituțiile școlare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
870 49
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 16:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.1.015.3 (27)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (588)
SM ISO690:2012
BUCUN, Nicolae, TOMA, Sergiu. Formarea abilităților de adaptare psihosocială a copiilor cu ceri nțe educaționale speciale în instituțiile școlare. In: Univers Pedagogic, 2019, nr. 1(61), pp. 54-65. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(61) / 2019 / ISSN 1811-5470

Formarea abilităților de adaptare psihosocială a copiilor cu ceri nțe educaționale speciale în instituțiile școlare

Training of psychosocial adaptation skills of children withCENs in institutions of education with a different inclusive potential

CZU: 376.1.015.3

Pag. 54-65

Bucun Nicolae, Toma Sergiu
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2019


Rezumat

În lucrare sunt prezentate datele cu privire la implementarea Programului de formare la copiii cu cerințe educaționale speciale (CES) a unor abilități de adaptare psihosocială în diferite tipuri de instituții de învățământ. În urma realizării experimentului de formare a unor asemenea abilități, s-a modi"icat structura grupurilor de copii cu CES educați în familie și dezinstituționalizați. Majoritatea copiilor cu CES dezadaptați au trecut în grupul celor adaptați parțial, iar unii dintre ei au manifestat tendința spre nivelul mediu de adaptare psihosocială în școală

The paper presents the data on the implementation of the Training Program for children with special educational needs (CENs) of some psychosocial adaptation skills in different types of educational institutions. Following the experiment to train such skills, the structure of children with family-educated CENs and deinstitutionalized structure changed. The majority of children with disable CENs went into the group of partially adapted, and some of them showed a tendency towards the average level of psychosocial adaptation in school.

Cuvinte-cheie
abilități de adaptare psihosocială, facilitarea procesului de adaptare, valori"icarea potențialului personalității, reglarea procesului de adaptare, copii cu CES.,

psychosocial adaptation skills, facilitating the adaptation process, capitalizing on the personality potential, adjusting the adaptation process, children with CENs.