Condiţii de organizare eficientă a procesului educaţional la disciplinele şcolare Biologie, Chimie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
922 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-10 18:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013 (470)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920)
SM ISO690:2012
FRANŢUZAN, Ludmila. Condiţii de organizare eficientă a procesului educaţional la disciplinele şcolare Biologie, Chimie. In: Univers Pedagogic, 2019, nr. 1(61), pp. 3-8. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(61) / 2019 / ISSN 1811-5470

Condiţii de organizare eficientă a procesului educaţional la disciplinele şcolare Biologie, Chimie

Conditions for an efficient organization of the educational process at the disciplines biology, chemistry

CZU: 37.013

Pag. 3-8

Franţuzan Ludmila
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2019


Rezumat

Articolul descrie condițiile de organizare a procesului educațional ce urmează să asigure realizarea unei învățări eficiente. Pentru a garanta un nivel sporit al calității și eficienței, este necesar de a respecta cele două tipuri de condiții pedagogice și psihologice în organizarea procesului educațional. Condițiile pedagogice sunt privite prin prisma caracteristicilor specifice procesului, și anume: formativ, informativ, normativ, sistemic, axiologic, managerial, praxiologic, climatul relațional etc. La rândul lor, condițiile psihologice sunt privite prin prisma mediului educațional: starea de bine, sentimentul de apartenență, menținerea stării de curiozitate, autonomia, măiestria, planficarea pauzelor de relaxare. Îmbinarea acestor două tipuri de condiții pedagogice și psihologice în organizarea și realizarea procesului educațional la disciplinele educației științifice va determina dirijarea eficientă în vederea obținerii de rezultate scontate.

This study describes a series of condition which ensure effective learning. In order to ensure an increased level of quality and eficiency, it is necessary to respect in organizing the educational process the two types of conditions: pedagogical and psychological. The pedagogical conditions are viewed through in the terms of the specific characteristics of the educational process, namely: formative, informative, normative, systemic, axiological, managerial, praxiological, the relational climate The psychological conditions are viewed through in the educational environment: well-being, sense of belonging, maintaining curiosity, autonomy, mastery, planning of relaxation breaks. The combination of these two types of conditions pedagogical and psychological in the organization and the realization of the educational process at the disciplines of the scientific education will determine the effective direction towards the achievement of the expected results.

Cuvinte-cheie
învăţare eficientă, proces educaţional, condiții ale învățării eficiente, condiții pedagogice, condiții psihologice, educație științifică,

effective education, educational process, effective learning conditions, pedagogical conditions, psychological conditions, scientific education.