Отечественные фортепианные сборники Республики Молдова: Нотная хрестоматия под редакцией И.Столяр
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1138 7
Ultima descărcare din IBN:
2021-09-18 20:43
SM ISO690:2012
ГУПАЛОВА, Елена. Отечественные фортепианные сборники Республики Молдова: Нотная хрестоматия под редакцией И.Столяр. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2009, nr. 10(30), pp. 151-155. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(30) / 2009 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Отечественные фортепианные сборники Республики Молдова: Нотная хрестоматия под редакцией И.Столяр

Pag. 151-155

Гупалова Елена
 
Молдавский Государственный Университет
 
 
Disponibil în IBN: 10 decembrie 2013


Rezumat

Autorul articolului analizează antologia muzicală pentru elevii claselor primare din şcolile de muzică, specialitatea pian: Răsai, soare!, publicat sub redacţia pedagogului-pianist Irina Stolear. Această crestomaţie pentru copii se bazează pe materialul folclorului moldovenesc, dar constă nu numai din transcrierea cântecelor, dansurilor populare şi operelor originale ale compozitorilor moldoveni. Un lucru inedit este includerea unor opere alese ale tinerilor compozitori moldoveni. Unele prelucrări pentru pian solo şi pentru 4 mâini nu au fost puse în aplicare de către autorii din Moldova, dar de pedagogii-pianişti (din şcolile republicane de muzică pentru copii) în anii 80 ani sec. XX la cursurile de perfecţionare organizate de Ministerul Culturii al Republicii Moldova.

In sight the author of given clause is musical collection for elementary grades of children's musical schools on a speciality of a piano: «Rise, the sun!», published under edition of teacher-pianist Irina Stoliar. This nursery reader is constructed on a material of the Moldavian folklore, but it consists not only of transpositions for a piano of national songs, dances and original compositions of the Moldavian authors. Innovation here became inclusion of the selected compositions of the youngest domestic composers. Some processing for a piano solo and transpositions for ensembles in 4 hands have been executed not by the Moldavian authors and pianists-teachers (from republican children's musical schools) in 80th years XX of a century at the courses of improvement of qualification organized by the Ministry of culture of Republic Moldova.