Some considerations on the semi-modal auxiliary verbs
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
740 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-18 13:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.111’367.625 (3)
Limba engleză (667)
SM ISO690:2012
CIUMACENCO, Valentina. Some considerations on the semi-modal auxiliary verbs. In: Journal of Social Sciences, 2019, vol. 2, nr. 1, pp. 71-78. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.2606430
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 2, Numărul 1 / 2019 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

Some considerations on the semi-modal auxiliary verbs

Câteva consideraţii asupra semiauxiliarelor modale

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.2606430
CZU: 811.111’367.625

Pag. 71-78

Ciumacenco Valentina
 
Free International University of Moldova
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2019


Rezumat

Modality as a major exponent of interpersonal relations has been extensively studied. It is mostly studied in a highly individual centered view that individual speakers and their relations to one another are central, and social relations are built up through the linguistic interactions of speakers. In most cases, a modal verb expresses the speaker’s or the author’s attitude at the time of speaking. So, it is very necessary that we learn the meaning of the modal verbs in certain contexts. This paper aims at explaining difficulties involved in the treatment of modals by presenting meaning-definitions through paraphrases which take underlying culture-based assumptions into account. Special focus will be given to various meanings and uses of two modals „must” and „can” based on the examples taken from different presidential inaugural addresses.

Modalitatea ca un exponent major al relaţiilor interpersonale a fost studiată pe larg. Se analizează în cea mai mare parte într-o perspectivă centrată pe individ, pe care vorbitorii individuali și relaţiile dintre ei au un rol central, iar relaţiile sociale sunt construite prin interacţiunile lingvistice ale vorbitorilor. În majoritatea cazurilor, un verb modal exprimă atitudinea vorbitorului sau a autorului în momentul vorbirii. Deci, este foarte necesar să învăţăm sensul verbelor modale în anumite contexte. Articolul urmărește să explice dificultăţile întâmpinate în tratarea modalelor prin prezentarea definiţiilor de semnificaţie prin parafraze care iau în considerare ipotezele bazate pe cultură. Se acordă o atenţie specială diferitelor înţelesuri și utilizări ale două modalităţi "must" și "can", pe baza exemplelor luate din diferitele adrese inaugurale prezidenţiale

Cuvinte-cheie
modality, modals, attitude, meaning, semantic, epistemic, deontic,

Modalitate, modale, atitudine, sens, semantic, epistemic, deontic.