Application of teaching strategies within foreign language classes –specialised language
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1447 1
Ultima descărcare din IBN:
2019-04-22 19:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.881.1 (28)
Educație (14210)
SM ISO690:2012
HAVRIC, Alina. Application of teaching strategies within foreign language classes –specialised language. In: Journal of Social Sciences, 2018, vol. 1, nr. 2, pp. 39-42. ISSN 2587-3490.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 1, Numărul 2 / 2018 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

Application of teaching strategies within foreign language classes –specialised language

Aplicarea strategiilor didactice în cadrul orelor de limbă străină - limbaj specializat

CZU: 372.881.1

Pag. 39-42

Havric Alina
 
Technical University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2019


Rezumat

This article focuses on the problem of forming the competence of communication within foreign language classes – specialized language, which can be formed by the correct application of teaching techniques and respecting the stages of the lesson. Teaching technology applies various tools designed to help clearly define goals and achieve them by reaching outcomes that are expressed in students’ competencies

Articolul se concentrează pe problema formării competenţei de comunicare în cadrul lecţiilor de limbi străine - limba specializată, care poate fi formată prin aplicarea corectă a tehnicilor de predare și respectarea etapelor lecţiei. Tehnologia didactică aplică diverse instrumente menite să contribuie la stabilirea clară a scopurilor și la realizarea lor prin atingerea finalităţilor care se exprimă în competenţe formate la studenţi

Cuvinte-cheie
strategy, framework of thinking and learning, competence of communication.,

strategie, cadru de gândire și învăţare, competenţa comunicării.