Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1678 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-07-29 11:53 |
SM ISO690:2012 VARDANYAN, Alyona. The renewal of the form canons and the symbolism of the musical thematism in the concerto for piano and symphony orchestra by Zlata Tkaci. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2009, nr. 4(24), pp. 167-170. ISSN 1811-2668. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice) | ||||||
Numărul 4(24) / 2009 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009 | ||||||
|
||||||
Pag. 167-170 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Autorul articolului dat propune informaţie interesantă despre istoria creării concertului scris de Z.Tcaci şi prezintă o analiză detaliată a dramaturgiei acestui concert, a particularităţilor formei şi ale tematismului, generalizează trăsăturile caracteristice ale stilului muzical, folosit de compozitor în perioada târzie. În centrul atenţiei este Concertul pentru pian şi orchestră, dedicat unui eveniment trist în istoria poporului evreiesc – pogromul din 1903 în Chişinău. Conţinutul lucrării este redat printr-un tematism dramatic, încordat, care include citate din cântece evreieşti din repertoriul interpretului Isidor Belarschi, precum şi teme-monograme ale lui J.S.Bach şi D.Şostakovici. Autoarea analizează cu minuţiozitate semnificaţia temelor, valoarea simbolistă şi legătura dintre ele. Acest articol prezintă caracteristica stilului novator al Concertului, al limbajului muzical folosit în opusul analizat, menţionându-se că această creaţie aparţine marilor realizări artistice ale ge-nului. În istoria muzicologiei naţionale, astfel de descriere profesională a creaţiei compozitorului moldovenesc contem-poran, anume a Concertului pentru pian şi orchestră simfonică scris de Zlata Tkaci, este prezentată pentru prima dată. |
||||||
|