Aplicarea practică a modelului balanced scorecard pe exemplul întreprinderii vinicole im „Vinia Traian” S.A..
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
656 19
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-17 19:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.2:334.76:663.2(478) (1)
Politică economică. Controlul economiei. Conducerea economiei. Planificare economică (432)
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (975)
Vin. Producerea vinului. Oenologie (442)
SM ISO690:2012
ŞCHIOPU, Irina. Aplicarea practică a modelului balanced scorecard pe exemplul întreprinderii vinicole im „Vinia Traian” S.A... In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2018, nr. 7(117), pp. 70-74. ISSN 1857-2073.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 7(117) / 2018 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

Aplicarea practică a modelului balanced scorecard pe exemplul întreprinderii vinicole im „Vinia Traian” S.A..

The practical application of the balanced scorecard model on the example of wine-making enterprise “Vinia Traian” J.S.C

CZU: 338.2:334.76:663.2(478)

Pag. 70-74

Şchiopu Irina
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2019


Rezumat

Orice întreprindere industrială modernă reprezintă un sistem tehnico-economic și social deschis. Mediul extern este cel care influențează puternic și permanent starea și perspectiva dezvoltării întreprinderii, deoarece acesta este tot mai mult caracterizat de incertitudine și dinamism, ceea ce condiționează elaborarea strategiei de perspectivă la întreprindere. Activitatea determinată de planificarea strategică este cea care conduce la realizarea obiectivelor financiare ale întreprin-derii, iar modelul Balanced Scorecard elaborat de Norton–Kaplan, adaptat la condițiile economice aferente, conduce inevitabil la încununarea cu succes a activității și la realizarea obiectivului de maximizare a valorii de piață a întreprinderii

Any modern industrial enterprise represents a technically-economical and socially open system. It is the external environment that strongly and permanently influences the condition and prospect of its development, since it is increasingly characterized by uncertainty and dynamism, which makes the prospect of strategy development for the enterprise. The activity prompted by strategic planning, is the one that leads to the achievement of the financial objectives of the enterprise, and the Norton-Kaplan Scorecard Balanced model adapted in economic conditions, leads inevitably to the successful completion of the business and to the achievement of the general objective to maximize the market value of the enterprise.

Cuvinte-cheie
planificare strategică, model de elaborare a strategiei, maximizarea valorii de piață a întreprinderii.,

strategic planning, the model strategy elaboration, maximizing the market value.