Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
607 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-02-10 09:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
784.1.087.684(478)+784.1.087.684:781.68 (1) |
Muzică vocală (287) |
SM ISO690:2012 MIHALAŞ, Mihai. Miniatura corală SEar ă de var ă de Vasile Zagorschi : viziuni interpretative. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2018, nr. 1(32), pp. 87-92. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(32) / 2018 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 784.1.087.684(478)+784.1.087.684:781.68 | ||||||
Pag. 87-92 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
„Seară de vară” este una dintre cele mai reprezentative şi, totodată, accesibile miniaturi corale semnate de compozitorul V. Zagorschi. Textul poetic al acestei piese conţine imagini pitoreşti ale unui tablou seral de vară într-un sat. Lucrarea se remarcă printr-o scriitură corală destul de diversă, în care predomină expunerea omofon-armonică îmbinată cu monodia acompaniată şi câteva elemente de polifonie imitativă. Muzica acestei miniaturi este plină de culoare şi dispoziţie, pe care compozitorul o redă prin inflexiuni şi diferite alteraţii plasate firesc în interiorul facturii, neîmpiedicând buna desfăşurare a interpretării. Executarea sau audierea acestei piese corale creează o stare de bună dispoziţie printr-o desfăşurare bine structurată a ideilor poetice. Interpretarea piesei „Seară de vară” conţine o serie de particularităţi tehnologice şi mijloace de expresivitate ce pot fi evidenţiate şi aplicate atât în procesul de repetiţii cât şi în timpul evoluării scenice, care sunt analizate în prezentul articol |
||||||
Cuvinte-cheie formă muzicală, interpretare, L. Corneanu, mijloace de expresivitate, mijloace tehnice, miniatură corală, polifonie imitativă, scriitură corală, V. Zagorschi, musical form, interpretation, L. Corneanu, means of expressiveness, technological means, choral miniature, imitative polyphony, choral writing, V. Zagorschi |
||||||
|