Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
728 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-07 16:24 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
782”19”(498) (1) |
Muzică dramatică. Operă (98) |
SM ISO690:2012 RADU-ŢAGA, Consuela. Primele forme teatral-muzicale romaneşti. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2018, nr. 1(32), pp. 32-37. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(32) / 2018 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 782”19”(498) | ||||||
Pag. 32-37 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Germeni de teatru românesc regăsim în formele specifice populare: irozii, haiducii (jienii), nunta ţărănească sau „Jocul păpuşilor”, „Căluşarii” sau „Drăgaica”. Teatrul a fost domeniul spre care s-au îndreptat primele exprimări ale muzicii culte româneşti. În prima jumătate a secolului XIX s-a afirmat vodevilul, iar în cea de a doua jumătate centrul de interes s-a mutat în direcţia operetei şi a operei comice. Certificatul de naştere al operei româneşti a fost semnat de către Eduard Caudella, odată cu opera istorică „Petru Rareş”. La începutul secolului XX diversele orientări stilistice s-au împletit cu măiestritele transfigurări ale folclorului românesc, momentul de sinteză al genului fiind reprezentat de tragedia lirică „Oedip”, capodopera lui George Enescu. |
||||||
Cuvinte-cheie manifestare teatrală, muzică românească, vodevil, operetă, operă comică, operă istorică, theatrical performances, Romanian music, vaudeville, operetta, musical comedy, historical opera |
||||||
|