Formarea competenței digitale la viitoarele cadre didactice de filologie: provocări și constrângeri
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
775 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-12 11:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.09:004 (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4156)
SM ISO690:2012
BRAICOV, Andrei, VEVERIȚĂ, Tatiana. Formarea competenței digitale la viitoarele cadre didactice de filologie: provocări și constrângeri. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2018, nr. 3(14), pp. 138-145. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(14) / 2018 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Formarea competenței digitale la viitoarele cadre didactice de filologie: provocări și constrângeri

Digital competence developing of the future philologists teachers: challenges and constraints

CZU: 378.09:004

Pag. 138-145

Braicov Andrei, Veveriță Tatiana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 3 aprilie 2019


Rezumat

Profesorii de filologie au un rol esențial în formarea și dezvoltarea competențelor pentru învățarea pe tot parcursul vieții fiind responsabilii principali de formarea a circa o treime din aceste competențe. Competența digitală face parte șirul de competențe profesionale ale cadrului didactic de filologie și trebuie să-l ajute să îmbunătățească actul de învățare-formare al elevilor. Articolul pune în evidență rolurile menționate, elementele competenței digitale pentru cadrele didactice de filologie și provocările legate de modalitățile de formare și dezvoltare a acestei competențe.

Teachers philologists have an essential role in formatting and developing competences for lifelong learning and have the primary responsibility for training about one third of these skills. Digital competence is a part of professional skills of the philologists teaching staff and should help it to improve the teaching-learning process for students. The article highlights the roles mentioned, the elements of digital competence for teachers philologists and the challenges related to the ways in which this competence is formed and developed.

Cuvinte-cheie
competenţă digitală, profesor de filologie, model pedagogic, tehnologii informaţionale.,

digital competence, philology professor, pedagogical model, information technologies.