Educația intelectuală a elevilor de vârstă școlară mică – coordonată definitorie a procesului educațional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
688 30
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-09 18:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.025 (17)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2014)
SM ISO690:2012
FLUIERAR, Valentina. Educația intelectuală a elevilor de vârstă școlară mică – coordonată definitorie a procesului educațional. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2018, nr. 3(14), pp. 119-126. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(14) / 2018 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Educația intelectuală a elevilor de vârstă școlară mică – coordonată definitorie a procesului educațional

Intellectual education of early age children – definitory coordination of the educational process

CZU: 373.3.025

Pag. 119-126

Fluierar Valentina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 3 aprilie 2019


Rezumat

Exigențele educaționale noi de pondere înaltă înaintate față de tineri necesită axarea pe efortul intelectual. Prioritară în acest sens devine la prima treaptă de școlarizare necesitatea formării personalității raționale, capabile de a gestiona optim varietatea fluxurilor informaționale, de a exersa și consolida capacitățile intelectuale cu valoare de instrumente și tehnici necesare învățării continue. Studiul educației intelectuale are o relevanță deosebită pentru învățătorii claselor primare în sensul facilitării accesului elevilor mici la autoeducație nu doar prin simpla dezvoltare a capacității de cunoaștere și înțelegere, ci prin dotarea acestora cu priceperile și deprinderile specifice muncii intelectuale manifestate prin flexibilitatea gândirii, optimizarea stilului propriu de procesare a informației, gestionarea contextelor și mediilor de învățare, menținerea efortului intelectual coordonat, conferirea libertății intelectuale în luarea deciziilor etc.

The new educational needs of high weight towards young people require focusing on intellectual effort. At the first stage priority, in this respect, becomes the need for the formation of a rational personality capable of optimally managing the variety of information flows, of exercising and strengthening the intellectual capacities with the value of the tools and techniques necessary for the continuous learning. The study of intellectual education is of particular relevance to primary school teachers in facilitating the early age pupil's access to self-education not only by simply developing pupils' ability to learn and comprehend, but by endowing them with the skills and abilities specific to intellectual work manifested through the flexibility of thinking, improving their own style of information processing, managing contexts and learning environments, maintaining coordinated intellectual effort, giving intellectual freedom to decision-making, etc.

Cuvinte-cheie
educaţie intelectuală, dezvoltare intelectuală, proces educațional.,

intellectual education, intellectual development, educational process.