Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
719 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-24 10:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3:821.135.1.09 (2) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2013) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087) |
SM ISO690:2012 GOLUBIŢCHI, Silvia. Textul – un factor-reper pentru lectură. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2018, nr. 3(14), pp. 56-62. ISSN 1857-0623. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 3(14) / 2018 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3:821.135.1.09 | ||||||
Pag. 56-62 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studierea textului literar în clasele primare se realizează printr-o manieră complexă, care prevede atât comprehensiunea, receptarea, analiza, interpretarea şi aprecierea celor citite prin noţiuni de vocabular, sens propriu şi figurat, versificaţie la textele lirice, procedee ale expresivităţii, modalităţi de expunere, stiluri şi originalitatea exprimării. E cert că cele mai frecvente tipuri de lectură sunt: prima lectură, lectura de familiarizare, relectura textului, lectura fragmentară, lectura de impact, lectura model, lectura la alegere/selectivă, lectura impusă/dirijată, lectura expresivă, lectura cheie, lectura critică, lectura problematizantă, lectura comentată, lectura afectivă, lectura de profunzime, lectura anticipativă şi lectura reflexivă. |
||||||
Cuvinte-cheie text literar, lectură, clasele primare, analiză literară., literary text, reading, primary classes, literary analysis. |
||||||
|