Textul – un factor-reper pentru lectură
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
719 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-24 10:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3:821.135.1.09 (2)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2013)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087)
SM ISO690:2012
GOLUBIŢCHI, Silvia. Textul – un factor-reper pentru lectură. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2018, nr. 3(14), pp. 56-62. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(14) / 2018 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Textul – un factor-reper pentru lectură

The text - a benchmark for reading

CZU: 373.3:821.135.1.09

Pag. 56-62

Golubiţchi Silvia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 aprilie 2019


Rezumat

Studierea textului literar în clasele primare se realizează printr-o manieră complexă, care prevede atât comprehensiunea, receptarea, analiza, interpretarea şi aprecierea celor citite prin noţiuni de vocabular, sens propriu şi figurat, versificaţie la textele lirice, procedee ale expresivităţii, modalităţi de expunere, stiluri şi originalitatea exprimării. E cert că cele mai frecvente tipuri de lectură sunt: prima lectură, lectura de familiarizare, relectura textului, lectura fragmentară, lectura de impact, lectura model, lectura la alegere/selectivă, lectura impusă/dirijată, lectura expresivă, lectura cheie, lectura critică, lectura problematizantă, lectura comentată, lectura afectivă, lectura de profunzime, lectura anticipativă şi lectura reflexivă.

The study of the literary text in the primary classes is done in a complex manner, which provides both the comprehension, the reception, the analysis, the interpretation and the appreciation of the ones read by vocabulary notions, its own and figurative meaning, verse to the lyrical texts, procedures of expressivity, styles and originality of expression. The most common types of reading are: first reading, familiar reading, text re-reading, fragmentary reading, impact reading, model reading, selective reading, guided reading, expressive reading, key reading, critical reading, problematic reading, commented reading, affective reading, deep reading, forward reading, reflexive reading.

Cuvinte-cheie
text literar, lectură, clasele primare, analiză literară.,

literary text, reading, primary classes, literary analysis.