Exportul vinurilor din moldova la o nouă fază a dezvoltării filierii vitivinicole
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
592 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-21 10:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.564:663.21 (1)
Comerț exterior. Comerț internațional (381)
Vin. Producerea vinului. Oenologie (442)
SM ISO690:2012
VACARCIUC, Liviu, MOGÎLDEA, Olga, ANGHELUŢA, Andrian. Exportul vinurilor din moldova la o nouă fază a dezvoltării filierii vitivinicole. In: Horticultură, Viticultură şi vinificaţie, Silvicultură şi grădini publice, Protecţia plantelor: Simpozionului Ştiinţific Internaţional „Horticultura modernă – realizări şi perspective”, 1-2 octombrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Agrară de Stat din Moldova, 2015, Vol. 42 (2), pp. 270-276. ISBN 978-9975-64-273-6..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Horticultură, Viticultură şi vinificaţie, Silvicultură şi grădini publice, Protecţia plantelor
Vol. 42 (2), 2015
Conferința "Horticultură, Viticultură şi vinificaţie, Silvicultură şi grădini publice, Protecţia plantelor"
Chișinău, Moldova, 1-2 octombrie 2015

Exportul vinurilor din moldova la o nouă fază a dezvoltării filierii vitivinicole

CZU: 339.564:663.21

Pag. 270-276

Vacarciuc Liviu, Mogîldea Olga, Angheluţa Andrian
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 27 martie 2019


Rezumat

THE EXPORT OF MOLDOVAN WINES TO A NEW PHASE OF THEVITIVINICUL-TURE DEVELOPMENT. Cordinated efforts of experts and substantial support of Moldovan government gain greater importance in promotion of Moldovan wines. Organizing large-scale promotion actions for Moldovan wines in the world may bring considerable results. Major role may have played the skilful use of the chances given to the public organizations of wine amateurs and professional associations, particularly wine clubs. It is evident that bearing in mind worldwide tendencies of wine consumption, Moldovan wine-markers should shift to higher price segments. Improvement of viticulture, advanced winemaking technologies and utilization of marketing techniques will all help to gain better position in the rapidly advancing wine market in the world.

Cuvinte-cheie
image wines, promotion, brands, quality and control, work market specialists