Articolul precedent |
Articolul urmator |
927 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-03-17 14:31 |
SM ISO690:2012 СИНИЦАРУ, Лариса. Понимание учителями причин проявления агрессии учащихся к педагогу. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului : Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 17, 20 martie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2015, Seria 17, Vol.1, pp. 96-102. ISBN 978-9975-46-239-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 17, Vol.1, 2015 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului " 17, Chișinău, Moldova, 20 martie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 96-102 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article describes the age dynamics of students’ various causes of aggressive behavior towards the teacher. During first school years the reason of aggression is the threat of revealing bad behavior or poor progress to the parents. During later age stages the number of causes of students’ aggressive behavior towards the teacher increase.The resulting aggression is associated with out of school socialization particularities, as well as with learning conflict situations on a business and interpersonal relationships levels. |
||||||
|