Cuvânt înainte
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
516 2
Ultima descărcare din IBN:
2021-04-06 15:45
SM ISO690:2012
RACU, Igor. Cuvânt înainte. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului : Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 17, 20 martie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2015, Seria 17, Vol.1, p. 3. ISBN 978-9975-46-239-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 17, Vol.1, 2015
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului "
17, Chișinău, Moldova, 20 martie 2015

Cuvânt înainte


Pag. 3-3

Racu Igor
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2019



Teza

Culegerea totalizează o vastă gamă de intenț ii, pornind de la sinteze bibliografice, clasificări ș i grupări de curente ș tiinț ifice, urmând descrierea unor metodologii de cercetare cu, iar în unele cazuri fără, elemente de profundă originalitate ș i rezumând, în final, o serie de idei şi concepte ce sunt valorificate în cadrul următoarelor profiluri ș tiinţifice: 1. Psihologia dezvoltării ș i educaț ională (coord. ştiinţifică: dr. hab., prof. univ. Igor RACU; dr., conf. univ. Ion NEGURĂ); 2. Ș tiinț e ale educaț iei ș i formarea cadrelor didactice (coord. ştiinţifică: dr. hab., prof. univ. Maia BOROZAN); 3. Patrimoniul istoric şi cultural în context european (coord. ştiinţifică: dr., conf. univ. Silvia CHICU; dr., conf. univ. Valentina URSU); 4. Studiul sistemelor lingvistice şi legităţilor dezvoltării literaturii naţionale şi universale (coord. ştiinţifică: dr. hab., prof. univ. Alexandru Burlacu; dr., conf. univ. Tatiana Cartaleanu). Rezultatele cercetărilor ştiinţifice concordă, de fapt, cu una din sarcinile prioritare ale Universităț ii: de a întemeia ș i dezvolta ș tiinț ific procesul de formare iniț ială ș i continuă a cadrelor didactice, având în vedere totalitatea influenț elor intenț ionate ș i sistematice conturate la cele 25 de catedre de profil ș i în cadrul celor opt laboratoare ș tiinț ifice de cercetare. Investigaţiile efectuate, spectrul tematic divers, profunzimea conţinutului sunt axate pe o inerentă legătură dintre teorie şi practică, pe o valorificare din mai multe puncte de vedere a experienţei acumulate atât în învăţământul universitar, cât şi în cel preuniversitar. Culegerea tematică este o reprezentare a unei paradigme ştiinţifice moderne, realizată în contextul unui nou sistem al muncii didactice universitare, dar şi preuniversitare, în conformitate cu Procesul de la Bologna, impusă de noile relaţii de colaborare ştiinţifică internaţională, ce derivă din acest Proces ș i influenț ează activitatea de cercetare ș tiinț ifică în Universitate.