Evaluarea prin proiecte în cadrul cursurilor opţionale pe aria curriculară limbă şi comunicare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
491 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 18:15
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana. Evaluarea prin proiecte în cadrul cursurilor opţionale pe aria curriculară limbă şi comunicare. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 19, 24 martie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Seria 19, Vol.4, pp. 204-213. ISBN 978-9975-46-337-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 19, Vol.4, 2017
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
19, Chișinău, Moldova, 24 martie 2017

Evaluarea prin proiecte în cadrul cursurilor opţionale pe aria curriculară limbă şi comunicare


Pag. 204-213

Cartaleanu Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2019


Rezumat

The article concerns an aspect of didactics that has been so far poorly reflected in specialised literature: assessing students’ competences based on projects. The optional courses from the Language and Communication domain (cca 2 hours per week) provide a fertile ground for experimenting with the project as product and as process. The article examines the learning opportunities and the didactic activities capable of preparing the students for assessment based on individual or group projects, and also the criteria for assessment and the relevant indicators. Examples are offered for projects of two types, developed in optional courses: constructive and problem-based.