Articolul precedent |
Articolul urmator |
491 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-13 18:15 |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Evaluarea prin proiecte în cadrul cursurilor opţionale pe aria curriculară limbă şi comunicare. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 19, 24 martie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Seria 19, Vol.4, pp. 204-213. ISBN 978-9975-46-337-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 19, Vol.4, 2017 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" 19, Chișinău, Moldova, 24 martie 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 204-213 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article concerns an aspect of didactics that has been so far poorly reflected in specialised literature: assessing students’ competences based on projects. The optional courses from the Language and Communication domain (cca 2 hours per week) provide a fertile ground for experimenting with the project as product and as process. The article examines the learning opportunities and the didactic activities capable of preparing the students for assessment based on individual or group projects, and also the criteria for assessment and the relevant indicators. Examples are offered for projects of two types, developed in optional courses: constructive and problem-based. |
||||||
|