Utilizing intellectual capital on company performance improvement (a case study in hospitality, restaurant and tourism sub sector companies listed in IDX)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
810 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-21 14:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.336.4:338.487 (1)
Activități manageriale (431)
Turism (534)
SM ISO690:2012
ALAWIYAH, Ismi, INDRAYANI, Emmy, SUHENDRA, Euphrasia Susy. Utilizing intellectual capital on company performance improvement (a case study in hospitality, restaurant and tourism sub sector companies listed in IDX). In: Economie şi Sociologie, 2018, nr. 2, pp. 27-38. ISSN 1857-4130.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economie şi Sociologie
Numărul 2 / 2018 / ISSN 1857-4130

Utilizing intellectual capital on company performance improvement (a case study in hospitality, restaurant and tourism sub sector companies listed in IDX)

Utilizarea capitalului intelectual pentru îmbunătățirea performanței companiei (Studiu de caz în cadrul companiilor din sub-sectorul de ospitalitate, restaurant și turism incluse în IDX)

Использование интеллектуального капитала для совершенство-вании деятельности компании (Тематическое исследование компаний гостиничного, ресторанного и туристического секторов, перечисленных в IDX)

CZU: 005.336.4:338.487
JEL: L24, L29, L89.

Pag. 27-38

Alawiyah Ismi, Indrayani Emmy, Suhendra Euphrasia Susy
 
Gunadarma University, Jakarta
 
 
Disponibil în IBN: 1 februarie 2019


Rezumat

Nowadays, business condition could not rely only on physical assets, yet managing intellectual capital as intangible asset is important to improve financial performance and win the market competition. Due to that reason, this study aims to show the significant effect of the intellectual capital indicators, namely HCE, SCE, RCE, and CEE on the financial performance of companies that are proxy by Net Profit Margin (NPM) and Return on Equity (ROE). The observed subjects in this study are hospitality, restaurant and tourism companies, with the observation period from 2010 until 2014. Secondary data from annual financial statements of sample companies that are published in Indonesia Stock Exchange or company's official website have been chosen as the research data, while the data collection has been done by the method of literature and documentation. After applying the purposive judgement sampling, eleven eligible companies have been selected as samples. This study used descriptive statistics test, classic assumption test and the significance test with panel data regression which were analyzed with the help of Eviews 8.0. The result showed that the indicators of the intellectual capital have a significant influence on NPM and ROE simultaneously. NPM is affected by the HCE and RCE, whereas both ROA and ROE were affected significantly by SCE and CEE.

În prezent, condițiile de afaceri nu s-ar putea baza doar pe activele fizice, însă gestionarea capitalului intelectual ca activ necorporal este importantă pentru îmbunătățirea performanței financiare și câștigarea concurenței pe piață. Din acest motiv, acest studiu își propune să demonstreze efectul semnificativ al indicatorilor de capital intelectual, respectiv HCE, SCE, RCE și CEE asupra performanței financiare a companiilor, reprezentate prin marja de profit net (NPM) și rentabilitatea capitalului propriu (ROE). Obiectele observate în acest studiu sunt companii care își desfășoară activitatea în domeniul activității hoteliere, restaurantelor și turismului. Perioada de observație cuprinde anii 2010-2014. În calitate de date de cercetare au fost alese datele secundare din situațiile financiare anuale ale societăților-eșantioane, publicate în Bursa de Valori din Indonezia sau pe site-ul oficial al companiei, în timp ce colectarea datelor a fost realizată prin metoda literaturii și a documentației. După aplicarea eșantionării raționale intenționate, unsprezece companii eligibile au fost selectate ca obiecte de cercetare. Acest studiu a folosit testul statistic descriptiv, testul de presupunere clasic și testul de semnificație cu regresia datelor din panou, care au fost analizate cu ajutorul Eviews 8.0. Rezultatul a arătat că, în același timp, indicatorii capitalului intelectual au o influență semnificativă asupra NPM și ROE. NPM este afectat de HCE și RCE, în timp ce ROA și ROE au fost afectate semnificativ de SCE și CEE.

В настоящее время, бизнес может не только опираться на физические активы, но и управлять интеллектуальным капиталом, поскольку нематериальные активы важны для улучшения его финансовых показателей и рыночной конкурентоспособности. Данное исследование направлено на то, чтобы показать влияние значимости показателей интеллектуального капитала, а именно HCE, SCE, RCE и CEE на финансовые показатели компаний, которые представлены посредством чистой прибыли (NPM) и рентабельности собственного капитала (ROE). Объектами данного исследования являются компании, относящиеся к ресторанному бизнесу, туристической и гостиничной деятельности. Анализируемый период: 2010-2014 гг. Были отобраны вторичные данные из годовой финансовой отчетности выборочных компаний, которые опубликованы на Индонезийской фондовой бирже, а также данные размещенные на официальном сайте компаний. Сбор данных осуществлялся на основе анализа литературы и документации. После применения целенаправленной пробной выборки, в качестве объектов исследования были отобраны одиннадцать компаний. В исследовании использовался тест описательной статистики, классический тест допустимости и тест значимости для обработки данных панельной выборки регрессии, которая была проанализирована по итогам обработки с помощью Eviews 8.0. Полученные результаты демонстрируют, что показатели интеллектуального капитала одновременно оказывают значительное влияние на NPM и ROE. NPM находится под влиянием HCE и RCE, тогда как ROA и ROE под всущественным влиянием SCE и CEE.

Cuvinte-cheie
intellectual capital, HCE, SCE, RCE, CEE, NPM, ROA, ROE., HCE, SCE, RCE, CEE, NPM, ROA, ROE., HCE, SCE, RCE, CEE, NPM, ROA, ROE.,

capital intelectual,

интеллектуальный капитал