Viziuni teoretice despre dinamica dezvoltării comunicării la preșcolari
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
821 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-19 12:21
SM ISO690:2012
OLĂRESCU, Valentina, PONOMARI, Dorina. Viziuni teoretice despre dinamica dezvoltării comunicării la preșcolari. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului, Ed. 19, 24 martie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Seria 19, Vol.1, pp. 171-178. ISBN 978-9975-46-333-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 19, Vol.1, 2017
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
19, Chișinău, Moldova, 24 martie 2017

Viziuni teoretice despre dinamica dezvoltării comunicării la preșcolari


Pag. 171-178

Olărescu Valentina, Ponomari Dorina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 31 ianuarie 2019


Rezumat

The paper talks about the types of communication in preschool - as crucial in the development of the human psyche and one of the main types of human activity. Various researchers printed communication concept different meanings. There are different views about the origin need of communication. "Lack of communication" with adult reduce the rhythm and level of mental development. Three types of relationships are very important and have a direct impact on the child's personality formation. Communication contributes to the establishment of relations with the outside world. Attitude towards other people form the central line of growing personality necessary for the socialization of children