Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
584 26 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-29 15:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.43-04 (1) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1699) |
SM ISO690:2012 BOHANŢOV, Alexandru. Vocaţia antropologică a filmului de nonficţiune. In: Arta , 2018, nr. 2(AV), pp. 104-109. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AV) / 2018 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 791.43-04 | ||||||
Pag. 104-109 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Potenţialul de dialog intercultural al filmului de nonficţiune (în fond, o misiune importantă a antropologiei vizuale) este unul destul de semnificativ, iar această dimensiune poate fi valorificată în mai multe feluri, pornind chiar de la formulele festivaliere (spre exemplu, înalt apreciatul ,,festin” cinematografic ASTRA FILM FEST din Sibiu – o manifestare internaţională de film documentar şi antropologie vizuală anuală – ori Festivalul Internaţional de Film Documentar CRONOGRAF din Chişinău) şi până la un proiect mai puţin obişnuit de ,,cinema al realităţii”, în care au fost implicaţi în calitate de realizatori cineaştii-amatori aparţinând unor diverse culturi ale lumii (documentarul experimental Life in a Day/O zi din viaţă, 2011). În studiile de caz inserate în acest articol ne vom referi la documentarul Podul de flori (2008) al regizorului Thomas Ciulei, precum şi la deja amintitul film de nonficţiune O zi din viaţă. Aceste produse audiovizuale se pretează unei abordări hermeneutice complexe, apelând la indispensabilele instrumente de factură filmologică, dar şi la viziunea antropologică. |
||||||
Cuvinte-cheie film documentar, antropologie vizuală, cunoaşterea celuilalt, privirea antropologică, documentar de autor, noile media, Youtube., Youtube., documentary film, visual anthropology, knowledge of the other, anthropological view, author’s documentary, new media |
||||||
|