Следуй за прыгающим мячиком и пой с нами. К истории создания первой звуковой анимации
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
756 2
Ultima descărcare din IBN:
2021-05-16 13:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
791.43(091) (1)
Divertisment. Jocuri. Sport (1700)
SM ISO690:2012
КРИВУЛЯ, Наталья. Следуй за прыгающим мячиком и пой с нами. К истории создания первой звуковой анимации. In: Arta , 2018, nr. 2(AV), pp. 89-97. ISSN 2345-1181.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AV) / 2018 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Следуй за прыгающим мячиком и пой с нами. К истории создания первой звуковой анимации

De la urmărirea mingii sărinde şi cântarea colectivă până la crearea primei animaţii sonore

From following the bouncing ball and sing-alongs to the creation of the first sound animation

CZU: 791.43(091)

Pag. 89-97

Кривуля Наталья
 
Всероссийский государственный университет кинематографии им.С.А. Герасимова
 
 
Disponibil în IBN: 28 ianuarie 2019


Rezumat

De la inventarea imaginilor în mişcare, creatorii au căutat să le acompanieze cu sunet. Înainte de inventarea cinematografiei, E. Reynaud a dat spectacole în teatrul optic în care imaginile în mişcare erau conectate cu sunete. A fost o experienţă pre-cinematografică şi a reprezentat modelul teatral al spectacolului audiovizual.  Încercări de a sincroniza imaginea dinamică şi sunetul au fost întreprinse de T. Edison, S. Meshes, L. Gaumont, O. Kellum, E. Tigerstedt, J. Engel, G. Phocht şi J. Massol. Dar sistemele acestor inventatori nu erau perfecte.  Apariţia sistemelor optice de sunet-de-film ”Fonofilm” ale lui Lee de Forest a fost un pas înainte spre filmul sonor. În 1923, lui i s-a făcut cunoştinţă cu fraţii Fleischer – animatori americani remarcabili. Cu participarea lui H. Riesenfeld şi a lui E. Fadiman, ei au creat Red Seal Pictures Corporation şi au lansat seria de filme animate de scurt metraj ”Ko-Ko Song Car-Tunes” (cu celebra ”minge săritoare”). Scopul lor era ca, înainte de film, auditoriul să cânte împreună melodiile preferate, citind cuvintele de pe ecran. Mingea animată sărea pe silabe ajutând publicul să urmeze ritmul melodiei cântecului. Aceste filme au devenit prototipul de karaoke modern şi al spectacolului de animaţie.

With the invention of moving images, the creators sought to supplement their sound. Before the invention of cinema, E. Reynaud gave performances in the optical theatre, where the moving images were connected to the sound. It was a pre-cinema experience, and it represented the theatre model of the audio-visual show.  Attempts to synchronize the dynamic image and the sound were taken by T. Edison, S. Meshes, L. Gaumont, O. Kellum, E. Tigerstedt, J. Engel, G. Phocht and J. Massol. But the systems of these inventors were not perfect.  The appearance of the optical sound-of-film systems ”Phonofilm” by Lee de Forest was a step towards the sound film. In 1923, he was acquainted with brothers Fleischer – outstanding American animators. With the participation of H. Riesenfeld and E. Fadiman, they formed Red Seal Pictures Corporation and began to shoot ”Ko-Ko Song Car-Tunes”, a series of animated sing-along shorts (featuring the famous ”bouncing ball”).”Sing-along” shorts were produced in order for the audience to sing along their favorite songs before the session, reading the words from the screen. The animated ball bounced on the syllables helping the audience to follow the rhythm of the melody of a song. Films became the prototype for the modern karaoke and music animated show.

Cuvinte-cheie
film, sunet, experienţă pre-cinematografică, sisteme optice de sunet-film, animaţie., film,

sound, pre-cinema experience, optical sound-of-film systems, animation.