Aspecte teoretico-metodologice privind managementul financiar al corporaţiei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
434 21
Ultima descărcare din IBN:
2022-01-10 15:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.915:334.784 (1)
Tipuri de management (174)
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (604)
SM ISO690:2012
CIUBOTARU, Maria; BOTNARI, Nadejda. Aspecte teoretico-metodologice privind managementul financiar al corporaţiei. In: Competitivitatea şi Inovarea în Economia Cunoaşterii. Vol.1, 28-29 septembrie 2018, Chișinău. Chisinau, Republica Moldova: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2018, pp. 288-295. ISBN 978-9975-75-932-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Competitivitatea şi Inovarea în Economia Cunoaşterii
Vol.1, 2018
Conferința "Competitivitatea şi Inovarea în Economia Cunoaşterii"
Chișinău, Moldova, 28-29 septembrie 2018

Aspecte teoretico-metodologice privind managementul financiar al corporaţiei


CZU: 005.915:334.784
JEL: G32; O21
Pag. 288-295

Ciubotaru Maria, Botnari Nadejda
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
Disponibil în IBN: 16 ianuarie 2019


Rezumat

In this article the authors investigate the modern financial management theories of corporation, which were developed to address financial performance for conceptualizing performance management, in particular the theory of economic value added (EVA), measuring the financial performance and the concept of Balanced Score, measuring the management performance. The article includes innovative elements concerning the methodology of Balanced Scorecard of corporate performance in Moldova. The methodology describes a set of performance indicators that measure sustainable outcomes in achieving the corporate strategic and specific objectives, and compare an effective value (results) with baseline values of the indicators for the reporting period, and with targets.

Cuvinte-cheie
balanced scorecard, financial performance, performance indicators, performance management, performance measurement system, strategic objectives, targets