The quality management process in public organizations of constructions: difficulties in the implementation way
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1037 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 20:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.6:338.465 (1)
Managementul calității. Managementul calității totale (TQM) (139)
Producție și servicii în funcție de sectoarele economice (1504)
SM ISO690:2012
ZRIKAT, Awny. The quality management process in public organizations of constructions: difficulties in the implementation way. In: Journal of Research on Trade, Management and Economic Development, 2018, nr. 2(10), pp. 110-118. ISSN 2345-1424.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Research on Trade, Management and Economic Development
Numărul 2(10) / 2018 / ISSN 2345-1424 /ISSNe 2345-1483

The quality management process in public organizations of constructions: difficulties in the implementation way

CZU: 005.6:338.465
JEL: A13

Pag. 110-118

Zrikat Awny
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 15 ianuarie 2019


Rezumat

Efficient management of Engineering departments consists in creating optimal working conditions that would provide qualitative results for all parties involved in their work. This objective can be achieved by organizing activities based on a Quality Management Guide. In practice, however, even well-managed engineering departments encounter a range of obstacles during the running of each project, which results in loss of time, employee dissatisfaction, and unrealized organizational goals. In order to identify how to improve the quality management process, surveys and questionnaires were sent out to 50 individuals from the engineering departments within the municipalities of Israel. The questionnaires were collected and from them, extractions were made in order to find the commonality of successes of Local Authorities. After analyzing the results of the questionnaires, the conclusion was that there was specific commonality which yields In addition, there were daily meetings which gained theoretical and tangible insight on success factors. Organizing engineering project requires specific regulations and guidelines in order to have successful outcomes. The difficulties that arise have been consistent throughout research conducted, however, the positive results have been studied in further detail. Research found that successes of engineering departments in Local Authorities relied on the overall satisfaction of the employees, time saving when projects were completed sooner and efficient management of financial resources. Employees work harder and there are less problems overall when assigning a project quality manager.      

Managementul eficient al departamentelor inginerie constă în crearea condițiilor optime de lucru care ar asigura rezultate calitative pentru toate părțile implicate în activitatea acestora. Acest obiectiv este posibil a fi realizat prin organizarea activităților pe baza unui Ghid de management al calității. În practică, însă, chiar și departamentele inginerie bine gestionate întâlnesc o serie de obstacole în timpul derulării fiecărui proiect, ceea ce are ca rezultat pierderea de timp, nemulțumirea angajaților și obiective organizaționale nerealizate. În scopul identificării modalității de eficientizare a procesului de management al calității a fost utilizată chestionarea a 50 de lucrători a departamentelor inginerie din cadrul municipalităților din Israel. Obiectivul respectivei cercetări constă în identificarea factorilor de succes care sunt comuni pentru departamentele inginerie din municipalități, în baza cărora ar putea fi proiectat un eficient model al sistemului de management al calității pentru acest tip de organizații. În urma analizei rezultatelor chestionării s-a constatat că pentru a asigura reușita unui proiect ingineresc acesta trebuie organizat și derulat în baza unor reglementări și ghiduri de acțiune minuțios elaborate, care trebuie să elimine posibilele dificultăți în realizarea proiectului ingineresc. Cercetarea întreprinsă a constatat că succesele departamentelor de inginerie din autoritățile locale se bazează pe satisfacția generală a angajaților, organizarea judicioasă a timpului de muncă și eficienta gestionare a resurselor financiare. Mai mult ca atât, un proiect ingineresc are mai multe șanse de reușită în cazul în care i se atribuie un manager de calitate de proiect.

Для эффективного управления инженерных департаментов необходимо создать оптимальные условия труда, обеспечивающие качественные результаты для всех заинтересованных сторон, участвующих в их работе. Эта цель может быть достигнута путем организации деятельности на основе Руководства по управлению качеством. На практике, однако, даже хорошо управляемые инженерные департаменты сталкиваются с рядом препятствий в ходе реализации каждого проекта. Это в конечном итоге приводит к потере времени, к неудовлетворенности сотрудников, а также к не реализации организационных целей. Для того чтобы определить, как оптимизировать управление качеством нами было реализовано анкетирование 50 работников инженерных департаментов муниципалитетов Израиля. Целью данного исследования является выявление факторов успеха, которые являются общими для инженерных департаментов муниципалитетов, на основе которых можно было бы спроектировать эффективную модель системы менеджмента качества для данного типа организаций. В результате предпринятого исследования было установлено, что для обеспечения успеха инженерных проектов, требуется их организация и продвижение на основе тщательно разработанных правил и руководств к действию, которые должны устранить возможные барьеры при их реализации и внедрение. Данное исследование показало, что успех инженерных департаментов в местных органах власти должно основываться на общей удовлетворенности сотрудников, научной организации рабочего времени и эффективном управлении финансовыми ресурсами. Более того, инженерный проект имеет больше шансов на успех, если ему назначен менеджер по качеству проекта

Cuvinte-cheie
Quality, management, public organization, engineering department, success factors, , I, s, O-9000, , Quality, management, guide, Quality Management System, management, , I, s, O-9000, , I, s, O-9000,

calitate, organizații publice, departament inginerie, factori de succes, ghid de management al calității, sistem de management al calității,

качество, управление, публичные организации, инженерный департамент, факторы успеха, руководство по управлению качеством, система управления качеством