Liber-arbitrul postmodernității în cultura educației
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
730 4
Ultima descărcare din IBN:
2021-05-02 21:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
82.01:37.01 (1)
Literatură (3493)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
SM ISO690:2012
BOTEZATU, Liuba. Liber-arbitrul postmodernității în cultura educației. In: Научно-образовательное пространство:: реалии и перспективы повышения качества образования, Ed. 1, 30 martie 2018, Comrat. Комрат: Tipografia "A & V Poligraf", 2018, Ediția 1, pp. 153-159. ISBN 978-9975-83-068-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Научно-образовательное пространство:
Ediția 1, 2018
Conferința "Научно-образовательное пространство:"
1, Comrat, Moldova, 30 martie 2018

Liber-arbitrul postmodernității în cultura educației

CZU: 82.01:37.01

Pag. 153-159

Botezatu Liuba
 
Universitatea de Stat din Comrat
 
 
Disponibil în IBN: 9 ianuarie 2019


Rezumat

We believe that the global crisis of education comes from the lack of the ability to know how to access the free will in time, that free-will of postmodernity. To learn how to make good is first to know how to access free will. A free-of-charge arbitrator between PLS / sovereign interior principle and PAG / general / global axiology principle. Free arbitrariness as a resonance of the successive / procedural steps and final compilation (observation-analysis-synthesis) at the level of liquidation of the crisis of the lost unit in education (after Husserl), interrelation (theoreticalpraxis) of the three basic principles of didactics always: knowledge-communication-creativity.

Cuvinte-cheie
free will, postmodernism, determinism, epistemology