Modelarea formării orientărilor valorice la studenţi prin arta coregrafică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
874 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 21:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.14:792.8 (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2576)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
DOHOTARU, Maia. Modelarea formării orientărilor valorice la studenţi prin arta coregrafică. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2018, nr. 2(13), pp. 157-168. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(13) / 2018 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Modelarea formării orientărilor valorice la studenţi prin arta coregrafică

Modeling formation of the valuable orientations for students by coregraphic art

CZU: 378.14:792.8

Pag. 157-168

Dohotaru Maia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2018


Rezumat

În articolul dat se stabilesc condițiile pedagogice privind formarea orientărilor valorice la studenții-coregrafi, se fundamentează structura modelului pedagogic axat pe trei componente: științificoeducațional, orientativ-valoric și creativ/constructiv, dar și pe trei grupuri de orientări: atitudinea valorică față de arta coregrafică, atitudinea față de sine însuși ca coregraf, atitudinea valorică față de viitoarea profesie. Totodată, pe larg se descrie Modelul Pedagogic propriu-zis de formare a orientărilor valorice la studenți prin arta coregrafică, accentul fiind pus pe stabilirea finalităților și tehnologiilor de realizare a acestui proces.

In this article the pedagogical conditions for the formation of value orientations for studentschoreographers are based, the structure of the pedagogical model is based on three components: scientific-educational, orientative-value and creative/ constructive, but also three groups of orientations: value attitude towards choreographic art, attitude towards himself as a choreographer, value attitude towards the future profession. At the same time, the Pedagogical Model for the formation of value orientations for students through choreographic art is described, the emphasis being laid on establishing the finalities and the technologies for realization of this process.

Cuvinte-cheie
orientări valorice, artă coregrafică, orientări estetice, modelarea, creativitatea artistică, pasiune,

dansul scenic-popular, dansul clasic, căutarea sensului, sensul personalității.