Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
866 26 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-18 19:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:811.135.1:004 (3) |
Probleme generale de didactică și metodică (1201) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1455) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4156) |
SM ISO690:2012 BÎCLEA, Diana, ŞEIGHIȚ, Rodica. Eficiența utilizării TIC în procesul instructiv la disciplina limba și literatura română. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2018, nr. 1(7), pp. 202-220. ISSN 2345-1866. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice” | ||||||
Numărul 1(7) / 2018 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:811.135.1:004 | ||||||
Pag. 202-220 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În prezent evoluția tehnologiilor contemporane influențează dezvoltarea metodologiei didactice. În domeniul educației sunt solicitați specialiști de o calificare înaltă și capacitate flexibilă de formare continuă pe întreg parcurs al vieții. Utilizarea tehnologiilor informaționale oferă numeroase oportunități suplimentare în formarea personalității elevului. Disciplina limba și literatura română este esențială pentru studiul celorlalte discipline școlare, fapt ce confirmă necesitatea eficientizării acesteia prin aplicarea tehnologiilor informaționale moderne. Implementarea TIC la orele de română influențează semnificativ procesul de instruire, potențialul enorm al tehnologiei pune la dispoziție oportunități didactice inedite, lecții captivante, interesante și originale, apropiindu-ne în acest mod de standardele europene. În acest articol sunt descrise unele dintre cele mai des utilizate instrumente, softuri, aplicații ce pot fi aplicate la lecțiile de Limba și literatura română, câteva fiind utilizate deja pe larg, altele abia încep a fi utilizate: Advansed eLearning, Google Drive( cu tot pachetul), Wikipedia, PowToon, Power Point, HotPotatoes. Limba și literatura română este una din disciplinele avantajate de utilizarea mijloacelor TIC. Schimbările semnificative în ceea ce privește eficiența desfășurării orei de Limba și literatura română se datorează implementării principalelor mijloace TIC: calculatorul, videoproiectorul, tabla interactivă, softurile educaționale etc. Cu cât lecțiile sunt mai practice, folosind imagini, video, sonor, cu atât elevul este mai atent, însușind materialul predat de profesor. Resursele de pe internet, filmele documentare pot oferi informații utile și cunoștințe |
||||||
Cuvinte-cheie ehnologii informaționale, TIC, tablă interactivă, softuri educaționale, etc., Internet |
||||||
|