Eficiența utilizării TIC în procesul instructiv la disciplina limba și literatura română
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
866 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-18 19:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:811.135.1:004 (3)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1455)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4156)
SM ISO690:2012
BÎCLEA, Diana, ŞEIGHIȚ, Rodica. Eficiența utilizării TIC în procesul instructiv la disciplina limba și literatura română. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2018, nr. 1(7), pp. 202-220. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 1(7) / 2018 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Eficiența utilizării TIC în procesul instructiv la disciplina limba și literatura română

CZU: 37.02:811.135.1:004

Pag. 202-220

Bîclea Diana1, Şeighiț Rodica2
 
1 Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul,
2 Gimnaziul ”Mircea cel Bătrân” din s. Moscovei, raionul Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2018


Rezumat

În prezent evoluția tehnologiilor contemporane influențează dezvoltarea metodologiei didactice. În domeniul educației sunt solicitați specialiști de o calificare înaltă și capacitate flexibilă de formare continuă pe întreg parcurs al vieții. Utilizarea tehnologiilor informaționale oferă numeroase oportunități suplimentare în formarea personalității elevului. Disciplina limba și literatura română este esențială pentru studiul celorlalte discipline școlare, fapt ce confirmă necesitatea eficientizării acesteia prin aplicarea tehnologiilor informaționale moderne. Implementarea TIC la orele de română influențează semnificativ procesul de instruire, potențialul enorm al tehnologiei pune la dispoziție oportunități didactice inedite, lecții captivante, interesante și originale, apropiindu-ne în acest mod de standardele europene. În acest articol sunt descrise unele dintre cele mai des utilizate instrumente, softuri, aplicații ce pot fi aplicate la lecțiile de Limba și literatura română, câteva fiind utilizate deja pe larg, altele abia încep a fi utilizate: Advansed eLearning, Google Drive( cu tot pachetul), Wikipedia, PowToon, Power Point, HotPotatoes. Limba și literatura română este una din disciplinele avantajate de utilizarea mijloacelor TIC. Schimbările semnificative în ceea ce privește eficiența desfășurării orei de Limba și literatura română se datorează implementării principalelor mijloace TIC: calculatorul, videoproiectorul, tabla interactivă, softurile educaționale etc. Cu cât lecțiile sunt mai practice, folosind imagini, video, sonor, cu atât elevul este mai atent, însușind materialul predat de profesor. Resursele de pe internet, filmele documentare pot oferi informații utile și cunoștințe

At present the evolution of contemporary technologies influence the development of teaching methodology. In the field of education are to request a high-qualified specialists and flexible capacity for continuous training throughout the roadmap of life. The use of information technologies offers many additional opportunities in training student's personality. Romanian language and literature discipline is essential to the study of other school subjects, actually confirms the need for efficiency gains through the implementation of modern information technologies. Implementation of ICT at Romanian influences significantly the training process, the enormous potential of technology offers unique teaching opportunities, exciting, interesting lessons and original, as we in this way standards the European Community. In this paper are described of the commonly used tools, application software, that can be applied to the lessons of Romanian language and literature, some already being used extensively, others barely begin to be used: Advansed eLearning, Google Drive (with all package), Wikipedia, PowToon, HotPotatoes. Romanian language and literature is one of the subjects of the use of ICT advantaged. Significant changes as regards the effectiveness of the deployment time of Romanian language and literature is due to the implementation of the main ICT means: videoproiectorul, educational software, interactive whiteboard, etc. With how the lessons are more practical, using images, video, sound, the pupil is more careful teacher material taught the basics right. Resources on the internet can provide documentary filmmaking, useful information and knowledge.  

Cuvinte-cheie
ehnologii informaționale, TIC, tablă interactivă, softuri educaționale, etc.,

Internet