Dezvoltarea curriculară în învăţământul profesional tehnic dual
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
24 0
SM ISO690:2012
GREMALSCHI, Anatol; GÎNCU, Silviu. Dezvoltarea curriculară în învăţământul profesional tehnic dual. In: Curriculumul şcolar:provocări şi oportunităţi de dezvoltare. 7-8 decembrie 2018, Chișinău. Chisinau, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2018, pp. 604-608. ISBN 978-9975-48.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF
BibTeX
DataCite
Dublin Core
Curriculumul şcolar 2018
Conferința "Curriculumul şcolar"
Chișinău, Moldova, 7-8 decembrie 2018

Dezvoltarea curriculară în învăţământul profesional tehnic dual


Pag. 604-608

Gremalschi Anatol1, Gîncu Silviu2
 
1 Institutul de Politici Publice,
2 Ministerul Educației, Culturii și Cercetării
 
Disponibil în IBN: 19 decembrie 2018


Rezumat

Proposed is a new structure of the curricula for the dual vocational education and training as well as the methodology for their development. This methodology is based on the widespread use of time allocation schemes, course unit coherence schemes and learning unit coherence schemes. In order to facilitate the interaction between educational institutions and economic agents, a new methodology for the designing of plans for training in educational institutions and at economic agents is proposed. The proposed methodology ensures the efficiency and effectiveness of the training processes, their orientation towards achieving the learning outcomes stipulated in the qualifications of the respective professions / specialties.