Educaţia incluzivă a tinerilor cu dizabilităţi în învăţământul superior
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1676 116
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-29 21:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1+376.2 (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2533)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (588)
SM ISO690:2012
POPOVICI, Doru-Vlad, DIACONESCU, Liliana Veronica. Educaţia incluzivă a tinerilor cu dizabilităţi în învăţământul superior. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2018, nr. 3(52), pp. 80-86. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 3(52) / 2018 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Educaţia incluzivă a tinerilor cu dizabilităţi în învăţământul superior

Inclusive education of young people with disabilities in higher education

CZU: 378.1+376.2

Pag. 80-86

Popovici Doru-Vlad1, Diaconescu Liliana Veronica2
 
1 Universitatea din Bucureşti,
2 Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“
 
Disponibil în IBN: 18 decembrie 2018


Rezumat

Educaţia incluzivă este un proces dinamic și activ prin care sunt aplicate practic principiile de a oferi șanse egale și echitate pentru toţi. Având în vedere că dizabilităţile pot fi variate, educaţia incluzivă se confruntă cu diverse provocări: asigurarea unor condiţii specifice (de arhitectură, dispozitive, materiale didactice), elaborarea unor programe și a unor modalităţi de examinare accesibile pentru studenţii cu dizabilităţi, fără a scădea standardele de performanţă sau academice, pregătirea adecvată a cadrelor didactic și angajarea de personal didactic asistiv.

Inclusive education is a dynamic and active process through which the principles of equal opportunities and equity for all are applied. Given that disabilities can be varied, inclusive education faces various challenges: ensuring specific conditions (architecture, devices, teaching materials), the development of accessible programs and ways of examining students with disabilities, without decreasing the standards of academic performance, adequate teacher training and hiring of assistive teaching staff.

Cuvinte-cheie
tineri cu dizabilităţi, educație incluzivă, învăţământ superior