Studiu privind situaţia educaţiei sociale şi financiare din învăţământul preuniversitar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1157 65
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-14 16:21
SM ISO690:2012
CAZACU, Emanoil Remus. Studiu privind situaţia educaţiei sociale şi financiare din învăţământul preuniversitar. In: Curriculumul şcolar: :provocări şi oportunităţi de dezvoltare, Ed. 1, 7-8 decembrie 2018, Chișinău. Chisinau, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2018, pp. 360-367. ISBN 978-9975-48.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Curriculumul şcolar 2018
Conferința "Curriculumul şcolar"
1, Chișinău, Moldova, 7-8 decembrie 2018

Studiu privind situaţia educaţiei sociale şi financiare din învăţământul preuniversitar


Pag. 360-367

Cazacu Emanoil Remus
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 17 decembrie 2018


Rezumat

This article presents the analysis of the social and financial education in the pre-universitary education and the results of a study made on this problem. The first step is to present the necessity to implement some methods of promoting and developing social and financial abilities and it goes on with a quantitative study made in a college whose needs of developing could be solved by implementing an educational model of developing these abilities. The results of the study are presented together with the recommendations and specific conclusions.