Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
873 93 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-14 05:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
338.48:339.92 (3) |
Turism (532) |
Economia internațională în general. Relații economice internaționale. Economie globală (433) |
SM ISO690:2012 NABOLSI, Airin, GRIBINCEA, Alexandru. Dezvoltarea turismului sub impactul globalizării. In: Administrarea Publică, 2018, nr. 4(100), pp. 134-144. ISSN 1813-8489. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Administrarea Publică | |||||
Numărul 4(100) / 2018 / ISSN 1813-8489 | |||||
|
|||||
CZU: 338.48:339.92 | |||||
Pag. 134-144 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Globalizarea în turism este un domeniu important de promisiune și îngrijorare. Acest fenomen evidențiază mai întâi principalele motoare ale globalizării, făcând distincție între factorii de decizie economici, tehnologici, sociali, demografici, de mediu și politici. Progresele înregistrate în domeniul transportului, care au permis mobilitatea rapidă la nivel mondial, sunt deosebit de semnificative. Transportul aerian modern, navele de croazieră, trenurile și alte mijloace de transport permit turiștilor să se deplaseze rapid și relativ ieftin. Trenurile rapide, sistemele rutiere și chiar programele de închiriere a bicicletelor în orașe permit oamenilor să se miște, să viziteze și să exploreze lumea. Aceste schimbări au permis mai multor persoane să călătorească mai des într-un timp mai scurt. Companiile multinaționale, care oferă zboruri, transport local, cazare și mâncare, au permis „one-stop shopping” pentru rezervările de călătorie. Dispozitivele portabile au schimbat, de asemenea, natura călătoriei în ceea ce privește ceea ce fac călătorii și modul în care acestea interacționează cu o destinație, facilitând, de exemplu, selectarea unui restaurant, navigarea într-un orașmare sau traducerea în limbi străine. Scopul cercetării constă în investigarea factorilor principali, care influențează dezvoltarea turismului internațional în condițiile globalizării și modul de raliere la ei. |
|||||
Cuvinte-cheie globalizare, turism, extindere, eficienţă, cerere, ofertă, deschidere economică, transport, etica în turism. |
|||||
|