Concepts of social inclusion management for students with disabilities
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
932 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-12 15:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9 (3511)
Psihologie (3389)
SM ISO690:2012
MREISAT, Ammar. Concepts of social inclusion management for students with disabilities. In: EcoSoEn, 2018, nr. 4, pp. 123-127. ISSN 2587-344X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 4 / 2018 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

Concepts of social inclusion management for students with disabilities

Concepte ale managementului incluziunii sociale pentru studenții cu dizabilități

CZU: 159.9

Pag. 123-127

Mreisat Ammar
 
Primary school Tamra
 
 
Disponibil în IBN: 8 decembrie 2018


Rezumat

În acest articol se reflectă conceptul de dizabilitate, incluziune, precum și diferențele dintre conceptele de deficiență și dizabilitate, care pot spori spațiul de date pentru a investiga eficiența și atitudinile mediului educațional în ceea ce privește incluziunea în universitate a tinerilor cu dizabilități fizice, evoluția numărului de studenți cu dizabilități din ultimii ani. De asemenea, este comparată situația demografică globală cu cea națională, sunt analizate și datele statistice, precum și previziunile specialiștilor privind situația tinerilor cu dizabilități. De asemenea, în această publicație sunt prezentate politicile sociale care sprijină tinerii cu dizabilități, protecția tinerilor cu dizabilități în lume și la nivel național.

This article reveals the concept of disability, university inclusion, as well as the differences between the concepts of deficiency and disability, which may increase the data leeway to investigate the efficiency and attitudes of the educational environment regarding the university inclusion of young people with physical disabilities, the evolution of the number of students with disabilities in the last years are reflected. Also there is compared the global demographic situation to the national one, the statistical data, as well as the specialists' forecasts regarding the situation of young people with disabilities are analyzed too. There are also presented in this section the social policies that support the young people with disabilities, the protection of young people with disabilities in the world and at the national level.

Cuvinte-cheie
social inclusion, disability,

individual education plan.