Articolul precedent |
Articolul urmator |
671 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-14 19:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.6-057.87+378:34 (1) |
Psihologie socială (960) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2565) |
Drept. Jurisprudență (15028) |
SM ISO690:2012 FORNEA, Iuliana. Dimensiuni psihosociale ce influenţează formarea relaţiilor constructive ale studenţilor din IŞPCA. In: Structura şi dinamica personalităţii umane în epoca globalizării: perspective psiho-socio-pedagogice, 26 mai 2017, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2017, pp. 43-48. ISBN 978-9975-50-205-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Structura şi dinamica personalităţii umane în epoca globalizării: perspective psiho-socio-pedagogice 2017 | ||||||
Conferința "Structura şi dinamica personalităţii umane în epoca globalizării: perspective psiho-socio-pedagogice" Bălți, Moldova, 26 mai 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.6-057.87+378:34 | ||||||
Pag. 43-48 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Scientific research of the foreign psychologists investigates the psychosocial interrelations of the personality (R. Adler, M. Argyle, Verderber, R., K. Verderber and partners). Different personality’ theories offers implicitly the premises of the analysis of the psychosocial structures, and the formation mechanisms and evolution of the interpersonal and social relations which delimitates the person in the frame of the different types of the social structure. Operational profile of the ICSAC (IȘPCA) students can be analyzed in base of personality dimensions which demonstrated high level of outline in university environment: social, emotional and practical intelligence, which influence the level of personal and social responsibility, assertive communication, relational style and the respect for others |
||||||
Cuvinte-cheie psychosocial interrelations, psychosocial structures, interpersonal and social relations, respect, personality, responsibility, assertive communication |
||||||
|