The prezentation of self in everyday life –  impression management strategies within employment interview
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1230 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-23 10:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[159.9.018:005]:349.222 (1)
Psihologie (3396)
Management (1894)
Ramuri speciale ale dreptului. Alte probleme de drept (979)
SM ISO690:2012
GABATIUC, Natalia, COJOCARU, Natalia. The prezentation of self in everyday life –  impression management strategies within employment interview. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 9(119), pp. 139-143. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(119) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

The prezentation of self in everyday life –  impression management strategies within employment interview

Prezentarea sinelui în viața cotidiană – strategii de management  al impresiilor în cadrul interviului de angajare

CZU: [159.9.018:005]:349.222

Pag. 139-143

Gabatiuc Natalia, Cojocaru Natalia
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2018


Rezumat

The presentation of self in the most favorable light is a necessary skill in social life, as regardless the field in which we operate, the impression a person can make on others is an important and sometimes decisive aspect of interpersonal relationships or/and occupational success. The study describes the strategies used by job vacancies candidates within employment interviews and the way this influences the hiring decision, as the job interview is most often the gateway to any company, there is a strong interest manifested by social science researchers.

Prezentarea propriei persoane într-o lumină cât mai favorabilă reprezintă o abilitate necesară în viața socială, deoarece, indiferent de domeniul în care activăm, impresia pe care o persoană o poate face altora este un aspect important și uneori decisiv în ceea ce privește relațiile interpersonale ori succesul ocupațional. Studiul descrie strategiile utilizate de către candidații la posturile vacante în cadrul interviului de angajare și felul în care acestea din urmă au influențat decizia de angajare, interviul de recrutare fiind, de cele mai multe ori, poarta de acces în cadrul companiilor, studiul domeniului dat fiind de interes extins pentru cercetătorii din domeniul științelor sociale.

Cuvinte-cheie
impression management, self-image, public image, social interactions, presentation,

impression management strategies, self presentation.