Importanța formării coeziunii grupului școlar în instituțiile cu practici incluzive
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
999 46
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 13:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376(478) (7)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (590)
SM ISO690:2012
LAPOŞINA, Emilia, CURILOV, Svetlana. Importanța formării coeziunii grupului școlar în instituțiile cu practici incluzive. In: Revistă de știinţe socioumane , 2018, nr. 2(39), pp. 19-29. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 2(39) / 2018 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Importanța formării coeziunii grupului școlar în instituțiile cu practici incluzive

The importance of school cohesion formation in institutions with inclusive practice

CZU: 376(478)

Pag. 19-29

Lapoşina Emilia1, Curilov Svetlana12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Centrul Republican de Asistenţă Psihopedagogică
 
 
Disponibil în IBN: 25 noiembrie 2018


Rezumat

În școală, copilul cu tulburări de dezvoltare aparține grupului de elevi slabi sau indisciplinați, încălcând deseori regulamentul școlar și normele de comportare, fiind mereu sancționat de către educatori și respins de către mediul școlar (colegi), iar ca urmare este marginalizat. Țnând cont de importanța formării coeziunii grupului școlar, care poate deveni un factor educativ important, ce creează condiții pentru educație în grup și prin grup, presupunem că în condițiile favorabile ale grupului școlar coeziv este posibil să fie menținută starea de bine a fiecărui membru al grupului neomogen.

In school, the child with developmental disabilities belongs to the group of weak or indisciplined students, often violating school regulations and behavioral norms, being always sanctioned by educators and rejected by the school colleagues, as a result, they often being marginalized. Taking into account the importance of forming the cohesion of the school group, which can become an important educational factor that creates conditions for group and group education, we assume that under favorable conditions of the cohesive training school group it is possible to maintain the well-being of each member of the group non-uniform.

Cuvinte-cheie
copii cu dizabilităţi, adaptare, integrare, proces incluziv, coeziune,

grup școlar.