Articolul precedent |
Articolul urmator |
1297 49 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-19 15:22 |
SM ISO690:2012 URSU, Valentina. Analiza comparativă a prezentării vieții cotidiene în manualele școlare de istorie din Republica Moldova și Ucraina. In: Viaţa cotidiană în spaţiul Est-European din cele mai vechi timpuri până în prezent: abordări interdisciplinare, Ed. 1, 30 octombrie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul Patrimoniului Cultural, 2018, p. 77. ISBN 978-9975-84-058-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Viaţa cotidiană în spaţiul Est-European din cele mai vechi timpuri până în prezent: abordări interdisciplinare 2018 | ||||||
Conferința "Viaţa cotidiană în spaţiul Est-European din cele mai vechi timpuri până în prezent: abordări interdisciplinare" 1, Chișinău, Moldova, 30 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 77-77 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Teza |
||||||
Prezentul studiu cuprinde examinarea conținuturilor etnografice și componentelor pedagogice referitoare la modul de expunere și analiză a diverselor aspecte ale vieții popoarelor din sud-estul Europei din manualele de istorie, utilizate in sistemele de invățămant general din Republica Moldova și Ucraina. Cercetarea se sprijină pe analiza comparativă a manualelor pentru clasele a V–XII, elaborate și publicate in perioada anilor 1995–2016. Se remarcă asemănările și deosebirile intre manualele din cele două țări privind volumul informațiilor cu conținut etnografic, varietatea surselor documentare, textelor, a imaginilor, caracterul sarcinilor propuse elevilor și importanța acestora in formarea competențelor de cercetare și valorificare a patrimoniului. Totodată, se apreciază importanța cunoașterii de către elevi a istoriei și prezentului popoarelor din spațiul geografic cercetat. Acestea pot contribui la o mai bună ințelegere a specificului așezărilor, locuințelor, tradițiilor populare, vieții spirituale, prezente și astăzi in vestimentație, alimentație, desfășurarea sărbătorilor, modul de gandire al reprezentanților diferitor comunități etnice, care pot favoriza respectul față de ceilalți și acceptarea diferențelor. |