Интеграция символа в современном драматическом театре
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1026 1
Ultima descărcare din IBN:
2016-10-24 13:15
SM ISO690:2012
АЛЕСЕНКОВА, Виктория. Интеграция символа в современном драматическом театре . In: Artă şi Educaţie Artistică , 2007, nr. 1(4), pp. 67-76. ISSN 1857-0445.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Artă şi Educaţie Artistică
Numărul 1(4) / 2007 / ISSN 1857-0445

Интеграция символа в современном драматическом театре

Pag. 67-76

Алесенкова Виктория
 
Академия Музыки, Театра и Изобразительных Искусств
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2013


Rezumat

The present paper “SYMBOLE’S INTEGRATION IN A MODERN DRAMA THEATRE” by Victoria Alesenkova is devoted to the investigation of symbol as a basic unit of the nonverbal theatre language, taking into account its dynamical nature. That is why the author proposed to divide symbol into the aspects conventionally. The tripartite principle (of form-image-idea) is a model principle of any creative process, so the symbol manifests itself as a result of an active connection between a form and an idea of the image appearing in a process of the performance as symbol-sign, symbol-metaphor and symbol-image, distinguished one from another by types of symbolical connection (stable, correlative and universal). Every aspect of symbol’s manifestation is considered on practical examples from theatre performances staged by Moldavian and foreign producers.

Articolul INTEGRAREA SIMBOLULUI ÎN TEATRUL DRAMATIC CONTEMPORAN este consacrat studierii simbolului ca o unitate fundamentală a limbajului nonverbal al teatrului, cu dinamismul specific al acestuia. De aceea, divizarea simbolului în diferite aspecte, folosită în lucrarea de faţă, se consideră drept convenţională. Întrucât principiul trinităţii (forma, chipul, ideea) reprezintă modelul oricărui proces creator, simbolul se manifestă în procesul acţiunii teatrale în trei aspecte (simbol-semn, simbol-metaforă şi simbol-chip) ca rezultat al legăturii eficace a obiectului (formei) cu ideea chipului artistic, caracterizându-se respectiv prin tip stabil, corelativ şi universal al legăturii. Aspectele depistate ale simbolului sunt prezentate prin exemple practice din montări teatrale ale regizorilor moldoveni şi străini.