Articolul precedent |
Articolul urmator |
1164 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-27 20:56 |
SM ISO690:2012 GRANEŢKAIA, Lilia. Repere psihologice ale teoriei C.A. Martienssen în arta pianistică românească. In: Viaţa cotidiană în spaţiul Est-European din cele mai vechi timpuri până în prezent: abordări interdisciplinare, Ed. 1, 30 octombrie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul Patrimoniului Cultural, 2018, p. 39. ISBN 978-9975-84-058-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Viaţa cotidiană în spaţiul Est-European din cele mai vechi timpuri până în prezent: abordări interdisciplinare 2018 | ||||||
Conferința "Viaţa cotidiană în spaţiul Est-European din cele mai vechi timpuri până în prezent: abordări interdisciplinare" 1, Chișinău, Moldova, 30 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 39-39 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Teza |
||||||
In comunicare se prezintă conceptul interpretativ-pedagogic a lui C.A. Martienssen, profesor german, pianist, fondatorul unei noi şcoli psihologice. Această școală este răspandită de la inceputul secolului al XX-lea și vine in locul automatismului lipsit de gandire care a caracterizat (in cea mai mare parte) metodica predării pianului din secolul al XIX-lea. Astfel, in locul concepţiei anatomo-fiziologice răspandită la inceputul secolului al XIX-lea, şi-a croit drum inţelegerea pentru rolul primordial al conştiinţei in interpretarea la pian, precum şi a importanței auzului muzical – auzul fizic şi auzul interior – şi necesitatea educării lui. Conceptul „psihologic” a fost acceptat și dezvoltat in diferite școli pianistice naționale. Autoarea analizează realizările pedagogiei pianistice romaneşti din perspectiva valorificării conceptului psihologic inaintat. Sunt abordate cercetările metodice ale lui Th. Bălan, F. Musicescu, M. D. Răducanu, A. Pitiş, I. Minei şi alţii. |