Experimentul de formare a competenţei de cultură a comunicării prin textul publicistic (în limba străină)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
974 5
Ultima descărcare din IBN:
2022-12-28 03:15
SM ISO690:2012
SILISTRARU, Nicolae, BUREA-TITICA, Svetlana. Experimentul de formare a competenţei de cultură a comunicării prin textul publicistic (în limba străină) . In: Artă şi Educaţie Artistică , 2007, nr. 1(4), pp. 180-182. ISSN 1857-0445.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Artă şi Educaţie Artistică
Numărul 1(4) / 2007 / ISSN 1857-0445

Experimentul de formare a competenţei de cultură a comunicării prin textul publicistic (în limba străină)

Pag. 180-182

Silistraru Nicolae1, Burea-Titica Svetlana2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Newspapers are an invaluable source of authentic materials, and their use in the language classroom is very much in keeping with current thinking and practice in teaching pedagogy. They help keep us informed about what is happening in the world, extending our knowledge and deepening our understanding. For this reason, they are of general educational value contributing to forming cultural knowledge and importance for high class pupils. There are a number of strong arguments in favour of using newspapers in teaching the English language: general education value, cultural information, language change, reader interest, reading for pleasure, authentic materials.