Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
767 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-13 16:19 |
SM ISO690:2012 GRANEŢKAIA, Lilia. Analiza interpretativă ca tehnologie didactică în realizarea imaginii muzicale
a lucrării în clasa de pian
. In: Artă şi Educaţie Artistică , 2006, nr. 1, pp. 80-87. ISSN 1857-0445. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Artă şi Educaţie Artistică | |||||
Numărul 1 / 2006 / ISSN 1857-0445 | |||||
|
|||||
Pag. 80-87 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
The article focuses on the creation of artistic image of a musical piece in the piano class. The author treats the interpretative analysis of musical image as a didactic technology. The components of this technology are: the analysis of musical language from the aesthetic, stylistic, musicological, interpretative points of view; the determining of semantics of musical expressiveness that contributes to the creation of artistic image; identification of interpretative means; development of the interpretative plan of the work.
|
|||||
|